Aviseringar
Rensa alla

Vad är poweryoga???


Ämnesstartare

Jag undrar om man blir starkare av poweryoga? Jag vill liksom bli både stark och smidig, men jag har aldrig hört att det ger en styrka också för jag vill ha en vältränad kropp, framförallt se vältränad och fastare ut. Tänkte först börja kickboxning där man pretty much tränar nästan hela kroppen. Men jag vill inte få så bulliga muskler så poweryoga lät liksom bra. Vet ni något om det? [love]


   
Citera

Tycker att poweryoga låter ganska... motsägelsefullt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tränas poweryoga i samma lokal som jag tränar. Det ser fint ut, typ 20 mammor, 3 yngre tjejer och en man (han är köng) [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scarlett oHara:

motsägelsefullt

hur menar du? grejen är att jag har bara hört om poweryoga, vet att man tränar balans, smidighet, koncentration o sånt. Men får man fast och vältränad kropp?

Budolicious:

Det ser fint ut, typ 20 mammor, 3 yngre tjejer och en man (han är köng)

typ många gamlingar då? men det gör inte så mkt. vart ligger det nånstans då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

typ många gamlingar då? men det gör inte så mkt. vart ligger det nånstans då?

Tja, runt 35-50 är la majoriteten. Ähm, just min klubb ligger i bollebygd. Men det finns ju sådana överallt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

bollebygd

jaha det låg ju inte i stockholm direkt. får leta efter ett bra ställe på internet [y]


   
SvaraCitera

Gwar:

hur menar du?

Äh, bara det att jag tänker på powernap = kort tupplur, alltså; poweryoga = kort yoga, vilket låter helt fel då yoga SKA ta tid... hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

Vet ni något om det? [love]

Jag har tränat power yoga ett halvår, ganska uppfriskande och man blir smidig och snabb, men muskler?
Därför går jag på gym [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa pilates istället?


   
SvaraCitera

Poweryoga är lite "snabbare" än många andra yogatyper.
Med snabbare menar jag att man inte sitter och håller samma position i flera minuter, vilket man gör i t.ex. Kundaliniyoga. Man kör istället en serie som man oftast upprepar några gånger i ett lite högre tempo.

Huruvida man får mer muskler av just poweryoga vet jag inte, men det går säkert att googla fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera