Aviseringar
Rensa alla

Vad är um för dig?


vad som utgör um.


   
SvaraCitera

Violine: Håller med! Vart är utgången? :O

Man är fast i korridorer. Det är lite som The Shining.


   
SvaraCitera

Det var här jag lärde mig tänka, vilket känns helt jävla absurt.


   
SvaraCitera

Paradiset


   
SvaraCitera

roligt tidsfördriv 


   
SvaraCitera

um är något man ägnar sig åt när man är förtappad och inte kan göra något vettigare


   
SvaraCitera

UM har mycket potential att vara en plattform för informationsutbyte, sanningssökande, gemenskap, stöd m.m. men ibland skräpas den ner av meningslösa och oseriösa trådar.


   
SvaraCitera

um känns helt ärligt som en ganska shitty och meningslös plats. De flesta trådarna är tramsiga och när det väl är diskussioner är det en p14 som skrivit en shitty "edgy" kommentar och folk suckar alternativt liberaler jag inte orkar ens läsa igenom.  Men när jag tänker igenom hur um har påverkat mitt liv så är det löjligt. Jag har träffat några av mina bästa kompisar här, folk som jag pratar med dagligen. Jag har fått stöd och random människor på internet har skickat pm och frågat hur det står till, sånt är fint. Sen har jag också träffat mitt mansdjur över um, som är otroligt pinsamt och jag skulle aldrig få för mig om att vara ärlig om det irl. Men det är väl det som betytt mest för mig, om man ska bli blödig. Och utan um hade jag nog aldrig träffat honom och jag hade nog varit en lite sämre människa. 


   
SvaraCitera

lekplats för identitetsskapande och najs för att lära känna folk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilla lady: diskussioner är det en p14

En meningslös plats som gett dig både ditt mansdjur och vänner för livet? Du började i ena änden av regnbågen och slutade vid den andra där. 🙂 
Men jag förstår hur du tänker, det är ett forum, ett diskussionsforum för ungdomar, för kidsen och ändå så är det... En plats där man får så himla mycket att det är galet. 

Det finns människor som hittat likasinnade här, vänner - kanske till och med sina ända vänner, kärlek, skratt, självförtroende. Folk har fått lära sig diskutera, argumentera, utvecklas och bli "stora" på um. Till och med p14 med med hans "edgy" kommentarer kommer utvecklas och bli en stor pojke. Och sedan ha um i hjärtat han med. 

Jag gillade din kommentar, den fick mig att tänka. 🙂 


   
SvaraCitera
SOMBI

innan var det en flykt

idag är det ett tidsfördriv och en vilja att hjälpa ungdomar, men det gick ju åt stöpet direkt. 


   
SvaraCitera
mynona

Jag förmodar att mitt svar påminner om Birgers. Övning på självframställning och kontaktskapande. Jag har lärt känna människor jag sätter värde på. Det har blivit en vana och ett tidsfördriv


   
SvaraCitera

En del av mitt meningslösa liv. Rodnar

Ne.. Eller jo, men mycket underhållande! Bra sysselsättning för att få tiden att gå. Har blivit en mycket gladare person sedan jag hittade hit, och utvecklats en hel del. Söt 

Undrar hur livet hade sett ut annars, kanske inte hade levt ens.. Mm, mkt sorgligt. 


   
SvaraCitera

det ända forumet jag någonsin någorlunda fastnat för pga det är så lite som et forum, mer eller mindre ett bristande kommunikationsmedel mellan mig o sånna jag gärna håller kontakt med från här, själva forumet är totalt icke- intressant numera


   
SvaraCitera

Jag vet inte längre


   
SvaraCitera