Aviseringar
Rensa alla

vad är värst


Ämnesstartare

mpt:hv: att du inte är en datamaskin

det är ju alltid värre att leva än att vara död. potentiellt iaf.


   
SvaraCitera
mynona

betraktar det som en kuggfråga. tror mig inte vara en datamaskin och anser detta som något positivt. 


   
SvaraCitera

mpt:hv: att du inte är en datamaskin

ibland hade det varit skönt att inte ha några känslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att jag inte är en datamaskin. Ledsen

Datorer är så enkla. Fast på många sätt är ju datorer lika människor. De kan få virus och dö. Livslängden är iofs kortare osv men ändå. Kommer nya modeller som det kommer nya generationer. Nya funktioner/applikationer = ny vetenskap, ny kunskap.

Men datorer kan inte känna

Fan vad skönt det vore att bara INTE känna liksom


   
SvaraCitera
reben

dåliga alternativ ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Fan vad skönt det vore att bara INTE känna liksom

att inte känna är varken skönt eller obekvämt, som att leva på autopilot. 

mpt:hv: att du är en datamaskin

skadas inte av någonting, gör saker, önskar inga relationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko: att inte känna är varken skönt eller obekvämt, som att leva på autopilot.

Mm, men i och med att jag vet hur det är att gå runt och känna en massa så vore det skönt att slippa det menar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tumblr_lvt5s0UXdh1qegxfzo1_500.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Mm, men i och med att jag vet hur det är att gå runt och känna en massa så vore det skönt att slippa det menar jag

Jo, jag förstår att det vore skönt att slippa känna jobbiga känslor. Att inte känna någonting alls är dock mycket värre. Tänk att höra någon du tycker väldigt mycket om gråta men inte bry dig om det, eller att alla i en grupp skrattar men du bara står där och tittar rakt ut. 

Alla känslor är bra, de gör så att vi känner oss levande och förstår att andra också lever. Jag har varit helt apatisk och sårat familjemedlemmar så de börjat gråta, men inte känt någonting över huvud taget själv. När jag ser tillbaka på allt jag gjort och sagt så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka.. sjukt jobbigt att gå från ett brett känsloregister till att inte känna någonting alls.


   
SvaraCitera