Aviseringar
Rensa alla

vad är viktigast?


Ämnesstartare

Buddah:

Säger man annat så lurar man sig själv. På sin höjd så är det 50/50. Men utseendet spelar väldigt stor roll.

det är tur att du vet det och kan rätt mig då jag tydligen inte vet själv vad jag tycker.


   
SvaraCitera

grön_apa:

låt oss säga så här för mig är utssendet hos en partner viktigt till en viss grad(jag måste ju tända på personen osv) men har man bara uppnått den graden av snygghet så är personligheten det enda som betyder något

EnsamFlickaVärlden:

personligheten (Du röstade på detta alternativ)

Kan tillägga till trådskaparen: you're screwed either way. [rolleyes]


   
SvaraCitera

grön_apa:

jag måste ju tända på personen osv

grön_apa:

det är tur att du vet det och kan rätt mig då jag tydligen inte vet själv vad jag tycker.

Understryker ju det som jag säger.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

personligheten (Du röstade på detta alternativ)

Absolut! Utseendet betyder ju förstås, men ska man vara tillsammans med någon så är ju det viktigaste att han/hon har en personlighet som passar ihop med ens egen.

En snygg människa med en rutten personlighet = dra åt helvete
En människa som är rätt så snygg, men har en fin personlighet = ja tack. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Understryker ju det som jag säge

Buddah:

På sin höjd så är det 50/50.

utseendet spelar roll men inte ens nära 50%


   
SvaraCitera

grön_apa:

utseendet spelar roll men inte ens nära 50%

Om du måste tända på en person för att det skall funka, så spelar utseendet väldigt stor roll.


   
SvaraCitera

Buddah:

Om du måste tända på en person för att det skall funka, så spelar utseendet väldigt stor roll.

Personligheter kan också vara på- respektive avtändande.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

personligheten (Du röstade på detta alternativ)

Buddah:

Om du måste tända på en person för att det skall funka, så spelar utseendet väldigt stor roll.

Betyder ju inte per automatik att det är det viktigaste. Du pladdrar på som om det vore ett faktum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Om du måste tända på en person för att det skall funka, så spelar utseendet väldigt stor roll.

Det beror ju på hur man definerar "väldigt stor roll", men för mig är det inte i närheten av dom 50% du påstog iaf..


   
SvaraCitera

passaro:

Betyder ju inte per automatik att det är det viktigaste. Du pladdrar på som om det vore ett faktum.

I de allra flesta fall så har utseendet en avgörande faktor. Hur härlig personlighet en ruskigt ful person har, så är det ett väldigt litet antal människor som skulle kunna tänka sig vara ihop med denne.

En snygg person som har en helt ointressant personlighet har inte alls samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

utseendet en avgörande faktor.

För det första, lär dig skilja mellan olika former av samma ord viktig och viktigast är inte samma sak.

För det andra:

Buddah:

En snygg person som har en helt ointressant personlighet har inte alls samma problem.

Det där kan stämma men det kan bero på flera saker blandbannat att utseendet är mycket lättare att bedömda en personligheten. många snygga personer med "dålig personlighet" brukar itne kunna ha speciellt långvariga fårhållanden.

men även om det är så att det beror på att utseendet är vikigaste punkten för många så betyder det inte att det är det för alla, som du påstår här.

Buddah:

Säger man annat så lurar man sig själv. På sin höjd så är det 50/50. Men utseendet spelar väldigt stor roll.


   
SvaraCitera

grön_apa:

Det där kan stämma men det kan bero på flera saker blandbannat att utseendet är mycket lättare att bedömda en personligheten.

Det har ju att göra med vad man letar efter att göra. Det folk letar efter, det är ju det som efterfrågas. Och man kan dra några slutsatser utifrån detta:

Man tycks kunna kompensera ett ointressant innre med ett intressant yttre. Men inte i samam grad kunna göra tvärt om.

Min slutsats är att utseendet är den viktigaste av dessa två. Vilket är ganska logiskt om man jämför med "djurriket". Det ligger i ens instinkter att välja en partner som man tycker ser bra ut, då det är stor chans att denne kommer ge frisk avkomma.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

utseendet (Du röstade på detta alternativ)

Personlighet är för mesar.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

personligheten


   
SvaraCitera

först¨r inte frågan


   
SvaraCitera