Aviseringar
Rensa alla

Vad äre för jävla skitsnack att utesluta MMA ur RF?!!


Ämnesstartare

Blir så jävla lack! Ska kampsport uteslutas kan man lika gärna slänga ut fotboll också! Titta bara på alla jävla fotbolsssupportrar som går ut på stan och slåss eller går på matcher bara för att slåss!

Detta beror med största sannolikhet på att dessa människor inte får ut sina agressioner på samma sätt som en fighter! Det är stenhård disciplin och folk är noga med att inte slåss utanför ringen, dojon, whatever...

Poängen är att kampsportsutövare är inte i närheten så våldsamma som icke-kampsportsutövare, visst det finns undantag, människor som lär sig och sen går ut och slåss, dessa människor kommer dock inte långt...blir bara så jävla lack och sitter här med en klump i magen, bara tanken på att min klubb en dag skulle stängas...usch >.<


   
Citera
Ämnesstartare

och visst vi kanske slår ihjäl varann på tävlingar och ibland under sparring, såna saker händer men åtminstone visar vi respekt för varann och det förekommer inte ute på gatan om man som sagt inte är en total jävla idiot, tror dock att det är fler icke kampsportsutövare som är såna än folk som tränar fighting, så släng ut MMA men då kan fan alla andra idrotter också kastas ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det 'r idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl bara bra så man slipper antidopingskit och sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Är väl bara bra så man slipper antidopingskit och sånt?

vad har du fått det ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

vad har du fått det ifrån?

RF tvingar ju klubbarna att dopingtesta? Är man inte med där så kan de ju inte kräva det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

RF tvingar ju klubbarna att dopingtesta? Är man inte med där så kan de ju inte kräva det...

Å andra sidan ska man inte dopa sig. Så jo det är bra, en äkta fighter gör inte det, en äkta fighter behöver inte det. Dessutom är inte MMA-fighters så oerhört stora som exempelvis wrestlare, och i wrestling har det förekommit dopingskandal efter dopningskandal, visst det är synd att man inte kan se sin favoritfighter men det är för deras egna bästa. Men till skillnad från wrestling handlar inte MMA om att se stor och stark ut, det handlar om att kunna slåss bra och taktiskt, därför behöver de inte såna preparat, det handlar om att vinna, inte att se bra ut.

Visst det finns säkert ett antal fighters som dopar sig men det är likadant i alla idrotter, men som sagt tror inte doping är ett stort problem i MMA och i vilket fall som helst ska de inte göra det, en äkta fighter behöver inte sånt.

Men jag förstår din poäng, men det är fel, de ska inte dopas och som jag sa: De kommer nog tvingas testas på ett eller annat sätt oavsett om de blir uteslutna ur RF eller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redan förra kampsportsregleringen var ju hål i huvudet. Jävla oinsatta politiker på fel poster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

Å andra sidan ska man inte dopa sig.

Okej, säger du det så är det så. [smile]

blackorwhite:

Men till skillnad från wrestling handlar inte MMA om att se stor och stark ut, det handlar om att kunna slåss bra och taktiskt, därför behöver de inte såna

Så klart man får stora fördelar av att dopa sig inom MMA. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

en till skillnad från wrestling handlar inte MMA om att se stor och stark ut, det handlar om att kunna slåss bra och taktiskt, därför behöver de inte såna preparat, det handlar om att vinna, inte att se bra ut.

Dagens dummaste?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför postar jag denna tråd här av alla ställen?? jag har hängt här sen 2½ år tillbaka och lär mig fortfarande inte, sorgligt -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera