Aviseringar
Rensa alla

Vad äter en "normal" person per dag?


Ämnesstartare

H.ODST:

Icke!Icke!

Aa inte bra, inte bra. Skit inte i att äta om ni har den goda möjligheten!!


   
SvaraCitera

Äter bara två mål mat per dag. En kombinerad frukost och lunch dvs en brunch och en rejäl middag som jag brukar ägna 1, 1/2 till 2 timmar till. 


   
SvaraCitera
Lounge

Fascineras alltid över hur lite och oregelbundet många äter, särskilt killar om jag ska tala från erfarenhet..

En vanlig dag:
Jag äter gröt + 1 ägg till frukost
Mellanmål bestående av typ yoghurt och granola
Middag bestående av en bra portion av något hyffsat nyttigt och mättande
Kvällsmål bestående av knäckebröd med avokado på el liknande 
+ 2 frukter

Eller:
Frukost likadan
Lunch och middag bestående av något hyffsat nyttigt
+ 2 frukter

Oftast nååågot litet sött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 bröd med bearnaise + mjöl + jäst som smet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukost typ hsvregrynsgör

sen middag ica färdig hästamacka

kvällsmalt fil och flingor


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Till frukost brukar jag oftast äta en fruktsallad, två mackor, en kopp té och ibland lite gröt.

Lunch = blandat

Middag så är det alltid olika men oftast kyckling eller fisk. 

och brukar alltid ta en macka eller nån frukt till kvällsmat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En vardag: 

05.30 Två mackor o nått att dricka

09:00 Två ägg

11.30 Dagens på jobbet med sallad o bröd 

17.00~ Vad som helst, ägg, smörgås, choklad, chips... 

19.00 Rejäl middag, typ samma som lunchen. 

Helgdagar kan se ut hur som helst. Äter ständigt något mer eller mindre, tyvärr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter mycket eftersom jag älskar mat och jag anser att jag är mig själv och jag behöver inte andra människor som dömer mig för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar vad som är rekommenderat att äta? Känns som jag hade bättre rutiner på gymnasiet, då var det typ Frukost innan skolan, lunch kl 11, mellanmål när man kom hem, middag, kvällsmål.

Nu är det mer frukost, lunch/middag, kvällsmål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En liten tallrick som jag fyller med lite nötter och frukt till frukost. Kaffe och vatten. Ibland äter jag även ett ägg på morgonen men detta kan ta emot under denna tid på dygnet.

lunchen äter jag allt möjligt. Typ sallad, potatisbullar, korv. Rotfrukter

Mellanmål. En frukt ibland äggröra.

kvällsmat. Omelett, rotfrukter i ugn, kalkonbiffar, korv, sallad, broccoli.

nattmat
kaffe


   
SvaraCitera

0600:Frukost, Kaffe och macke med pålägg
1200:Vad som serveras
1900:Kvällsmat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Jag äter mycket eftersom jag älskar mat och jag anser att jag är mig själv och jag behöver inte andra människor som dömer mig för det.

Och vad definierar du som mycket?Stalkade lite och såg att du var 98;a? Du räknas inte isf för ni kan ju typ äta hur mycket som helst och fortfarande vara smala?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Och vad definierar du som mycket?Stalkade lite och såg att du var 98;a? Du räknas inte isf för ni kan ju typ äta hur mycket som helst och fortfarande vara smala?

Äter väl relativt mycket men går aldrig upp i vikt men är väl inte direkt jättesmal. xD Hur mycket äter du då? Säg inte kalorier för jag kan inget om det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Äter väl relativt mycket men går aldrig upp i vikt men är väl inte direkt jättesmal. xD Hur mycket äter du då? Säg inte kalorier för jag kan inget om det...

Det beror helt på. Just nu jättemycket (enligt mig då) och på en dag kan jag väl äta typ totalt 6 prinskorvar, 6 köttbullar, 1 potatis, 3 st wörtbröd (tror jag att det heter iaf) och kanske en skål yoghurt eller ett äpple på morgonen/kvällen.Äter väl choklad också för har redan "förstört mitt ätande". Så kanske ett par praliner också.Detta skulle jag dock aldrig äta annars :))


   
SvaraCitera
mens
 mens

titanicfanatic: förstört mitt ätande". Så kanske ett par praliner också.Detta skulle jag dock aldrig äta annars :))

Det där är ju lite varningsklockor att du tänker så, men det vet du kanske. Visst ska man inte ersätta mat med choklad men det verkar du ju inte göra.


   
SvaraCitera