Aviseringar
Rensa alla

Vad äter ni gott folk under en dag?


Ämnesstartare

korsitaket:
semlor

Men ja eller hur,vad fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Frukost: juice, fil med fruktmüsli och en ostsmörgås

lunch (inte varje dag)

mellanmål: smörgås, ett glas saft och kanske ett glas soppa/frukt/en liten bytta med Bärry/risifrutti eller liknande

middag (varje dag, utom när jag är ute och umgås med folk, då kan jag glömma det utan problem) 

kvällsmål: smörgås, ett glas saft och kanske ett glas soppa/frukt/en liten bytta med Bärry/risifrutti eller liknande

som ett urverk oftast. jag har fastställt reglerna och följer dem så slipper jag bry mig så mycket om mat. 

Varför vill du inte bry dig om mat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Oftast äter jag inte samma varje dag

Det förstår jag väl,man tröttnar rätt snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu för tiden: Vet ej, jobbar mycket och helt fucked tider så mat och hälsa kommer på efterkälken.. får se hur länge det är såhär, blir det inte vettigare nästa vecka ska jag försöka byta jobb o så. Äter inte tillräckligt vet jag iaf även fast det känns så men kroppen säger emot.

Normalt: Rätt kass frukost, några knäckemackor och mjölk typ. Lunch, allt möjligt, enligt tallriksmodellen pga. gillar variation, middag är liknande som lunch. Blir någon macka, eller så emellanåt också.

Förr (januari till mars typ..) Frukost - fanns ej. Lunch typ ärtsoppa eller gulaschsoppa, middag var donken/max/burgerking/kebab mitt i natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ris 


   
SvaraCitera
mynona

MissCassandra:

Varför vill du inte bry dig om mat?

Vill? Konstig formulering. mat tråkar ut mig. Jag är mer intresserad av andra saker, och varenda gåmg det är matdags blir jag störd i något jag tycker är viktigare och roligare, som att skriva eller läsa. Mat är därför bara ett irritationsmoment för mig. Kroppen behöver mat för att kunna fungera, men annars är mat precis som allting annat: vissa tycker det är intresant, andra inte. Jag är inte intresserad av matematik heller. Men klart jag tycker om mat när det är gott - men då får någon annan laga det åt mig i så fall. Har en vän som har mat som ett så stort intresse att hn en gång på fullt allvar trodde att det faktum att jag inte skulle få tillfälle att äta en lagad måltid på hela dagen skulle vara ett argument för att få mig att avstå från något roligt - för mig var det argumentet svårt att förstå. jag körde bara ned tre smörgåsar i halsen och så var det avklarat. Ett slöseri i och för sig att en sådan som jag inte intresserar mig för mat: jag tillhör dem som kan äta hur mkt som helst utan att bli tjock, så jag kunde bekymmerslöst ha haft mat som intresse, men icke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissCassandra:

Men ja eller hur,vad fint.

🙂


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Attitydinkontinent:
semlor 

morgonsemla, bakfyllesemla, frukostsemla, lunchsemla, middagssemla, fintvädersemla, hurra-för-SDs-fåniga-beslut-semla, jag-måste-hitta-sommarjobb-semla, filmsemla, jagvillgåochläggamig-semla, jagmåstevakna-semla och många många fler semlor. semlor is love, semlor is life.

Hej soulmate!Jag tycker att semlor, på riktigt, är det godaste en kan äta! 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Reeeetooo:
Frukost - Smörgås, ägg, yoghurt o musli eller havregrynsgröt samt kaffe

Lunch - Ofta kyckling eller något kött med pasta/ris/potatis

Middag - Liknande middagen

Kvällsmat - Ägg eller smörgås

Och ah runt 6 koppar kaffe på en dag samt lite frukt här o där

Du styrker min teori att det bara är i Dalarna en säger "kvällsmat" till "middag". Det är alltså samma sak här.. Men ni andra verkar mena att kvällsmat är något lättare, senare på kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Du styrker min teori att det bara är i Dalarna en säger "kvällsmat" till "middag". Det är alltså samma sak här.. Men ni andra verkar mena att kvällsmat är något lättare, senare på kvällen.

Haha kvällsmat är typ bara som frukost fast på kvällen! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mat, mestadels


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast när jag har dessa tider äter jag bara 1 gång var tjogofjärde timma typ


   
SvaraCitera

typ hela tiden varje dag massor älskar mat


   
SvaraCitera

jag är inte hungrig nu egentligen men vill äta massa snacks, kmr spy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag åt jag Kina(vietnames)-buffé


   
SvaraCitera