Aviseringar
Rensa alla

Vad anser ni om folk som är 20 + och bor hemma?


Ämnesstartare

Jag vet att med dagens ekonomi att det inte alltid är enklast att flytta ut ifrån ens föräldrars hem. Men för de som faktiskt har möjlighet att flytta ut. Är de verkligen konstigt att vilja vara nära ens nära och kära? Även om man hjälper till hemma med hyra osv?


   
Citera
Ämnesstartare

Om man mår bra och allt ekonomiskt funkar bra så förstår jag inte varför man inte skulle vilja flytta när man är runt 25-30. Man kan ju i alla fall flytta en liten bit. Dock kan ju föräldrarna behöva hjälp osv.
En jag känner bor tvärs över gatan från sina föräldrar. Så om de inte träffas en dag kan de vinka åt varandra genom fönstret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: En jag känner bor tvärs över gatan från sina föräldrar. Så om de inte träffas en dag kan de vinka åt varandra genom fönstret.

vad är meningen med det? :p Lika gärna bo kvar isåfall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Om man mår bra och allt ekonomiskt funkar bra så förstår jag inte varför man inte skulle vilja flytta när man är runt 25-30

för att man gillar sina föräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trivs hemma, har pluggat o vill ej ta lån, inte klarat mig sj helr. åååhhh så gammal

hjälper inte till ekonomiskt alls. min familj vill att jag bor hemma till jag känner mig trygg i att flytta o inte flyttar för flyttandets skull. samt dom vill hjälpa mig så mkt dom kan asså typ att jag slipper ta lån osv. 

tkr mer folk borde stanna hemma. så känner jag mig inte som 1 barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

för att man gillar sina föräldrar?

Bara för att man flyttar behöver man ju inte kapa all kontakt.

Anura:

vad är meningen med det? :p Lika gärna bo kvar isåfall..

Då kan man ju komma och gå som man vill, och få parkera gratis hemma hos mami och papi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir väl så när unga går arbetslösa eller med flexibla timanställningar som inte kan ge en glimten av ett hyreskontrakt. Börja bli sydeuropa av allt ihop, medan fackförbunden är anpassade till medelålders män som är heltidsanställda på varvet 1979. Avgå alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:
trivs hemma, har pluggat o vill ej ta lån, inte klarat mig sj helr. åååhhh så gammal

hjälper inte till ekonomiskt alls. min familj vill att jag bor hemma till jag känner mig trygg i att flytta o inte flyttar för flyttandets skull. samt dom vill hjälpa mig så mkt dom kan asså typ att jag slipper ta lån osv. 

tkr mer folk borde stanna hemma. så känner jag mig inte som 1 barn

är inte du typ 20 ba? tat lugnt va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Blir väl så när unga går arbetslösa eller med flexibla timanställningar som inte kan ge en glimten av ett hyreskontrakt. Börja bli sydeuropa av allt ihop, medan fackförbunden är anpassade till medelålders män som är heltidsanställda på varvet 1979. Avgå alla.

Nu menar jag dock människor som har de bra ekonomiskt och allt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nu menar jag menar som har de bra ekonomiskt och allt 🙂

Ja alltså det får man väl om man vill... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle dock uppmuntra min unge att flytta om allt annat funkade för hen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jag skulle dock uppmuntra min unge att flytta om allt annat funkade för hen.

fast skulle du inte vilja att ditt barn levde med dig så länge som möjligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fast skulle du inte vilja att ditt barn levde med dig så länge som möjligt?

Nej sådana föräldrar tycker jag är lite  knasiga. Självklart skulle jag vilja umgås med mina barn och ställa upp för dem dag och natt, men jag skulle ju vilja att de blev vuxna och självständiga människor med egna liv och egna hem också. Inte hänga kvar hos gamla mamsen. Man måste ju som förälder få ett eget liv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man har fast jobb och sånt så förstår jag inte alls meningen. Jag flyttade hemifrån en månad innan jag skulle fylla 21 och det ångrar jag inte en sekund. Att folk orkar bo hemma frivilligt i vuxen ålder förstår jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: för att man gillar sina föräldrar?

Du känner inget behov alls av att vara självständig? Var min största anledning att flytta hemmifrån - för att kunna styra över allt själv, på mina villkor. 


   
SvaraCitera