Aviseringar
Rensa alla

Vad anser ni om tjejgym?


Ämnesstartare

Kudhos:

Och? 

Det är alltså inte bara att "öppna ett gym för män för att slippa älta skiten".


   
SvaraCitera

Och när kommer då gymmet som enbart är för män?


   
SvaraCitera
Kudhos

Hårig:

Det är alltså inte bara att "öppna ett gym för män för att slippa älta skiten".

Gör det bara. Stor i orden, liten på jorden? Vad hindrar dig? Är tjejgym lagligt så är herrgym också det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe, är för på ett sätt. de få gånger jag släpat mig till gymmet har jag använt tjejavdelningen. fördelen har väl egentligen varit att det är lugnare och mindre insyn till den lokalen, som newbie kändes det tryggare på något vis. tycker det är positivt om det har ökat intresset för styrketräning bland tjejer, men samtidigt synd att göra en sådan gruppering. skulle eventuellt fungera att ha en mindre nybörjaravdelning. 


   
SvaraCitera
reben

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra. Där behöver fokus inte ligga på att behaga männens ögon och män kommer inte dit för att objektifiera. 


   
SvaraCitera

Zymba: Niiiice!

Absolut något jag skulle överväga om jag någonsin fick för mig att börja gymma.
Handlar inte om att exkludera, utan om att det ska finnas utrymmen för att få gymma ifred.


   
SvaraCitera

det är bra för att det är inkluderande.

ja. inkluderande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grinar ni för att endast sjuka får ligga inlagda på sjukhus också?
Det är tyvärr nödvändigt med en viss separatism ibland för att kunna lyfta vissa grupper.


   
SvaraCitera

Helt ärligt det vore faktiskt bra med separata gym.
Kanske inte direkt ett slag för jämställdheten, men däremot för att kvinnor ska slippa att bli uttittade då de tränar.


   
SvaraCitera

Tickstart:
"Åh nån är diskriminerad, hur löser vi det? Diskriminera tillbaka!"

Behöver ju la inte handla om det.
Och på vilket sätt är det diskriminering att öppna gym för enbart tjejer? Det är heller knappast så att det är tvång att gå dit, utan det gäller de tjejer som faktiskt vill. Så vad är problemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Helt ärligt det vore faktiskt bra med separata gym.
Kanske inte direkt ett slag för jämställdheten, men däremot för att kvinnor ska slippa att bli uttittade då de tränar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Där behöver fokus inte ligga på att behaga männens ögon och män kommer inte dit för att objektifiera.

jo. man lyfter tyngre vikter av att se kvinnorövar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Grinar ni för att endast sjuka får ligga inlagda på sjukhus också?

är kvinnor sjuka? sexist...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegasus: Och på vilket sätt är det diskriminering att öppna gym för enbart tjejer?

Skeptisk dvs ett gym stängt för killar. Nej hur kan det vara diskriminering...


   
SvaraCitera