Aviseringar
Rensa alla

Vad arbetar dina föräldrar med?


Ämnesstartare

En mystråd om föräldrar och deras ev jobb alltså.
Vet inte riktigt var myset kommer in, men det kändes lite avdramatiserande och familjärt att skriva så.

OBS kukmäteri ang föräldrars jobb och inkomst undanbedes!!

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Pappa är lärare och mamma jobbar med intressepolitik, elever och kursmaterial + saker relaterade till hennes jobb osv.


   
SvaraCitera

Mamma är undersköterska och pappa blev precis pensionär. Nu ska jag tvinga honom börja spela TV-spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pappa söker nytt jobb just nu men har varit chef inom psykiatri/terapeut på psykiatriska enheter senaste typ 10 åren, mamma jobbar som sjuksköterska inom hemtjänst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad arbetar dina päron med isola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa är sjukskriven sen ett par år tillbaka men är utbildad kirurg även om han inte jobbade som det i Sverige. Mamma skulle bli tandläkare men när hon kom till Sverige tog hon först hand om mig och mina syskon och efter alla år blev hon undersköterska.


   
SvaraCitera

Min far jobbar som någon skum mellanhand mellan forskare och universitetet... Vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Samt är vd för några mindre företag.
Mor jobbar på en stiftelse.


   
SvaraCitera
smisk

Pappa är databasadministratör, eller han var, han fick precis ny titel, men jag lärde mig precis denna :@
Och mamma jobbar inom IT också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa är en datorprogrammerare/konsult typ. det är han som dom ringer när allt har fuckat upp sig.

Min mamma är en copywriter och översätter/skriver texter på engelska för olika bolag.

Båda jobbar hemma nästan hela tiden.


   
SvaraCitera
Åtta

Pappa är försäljare av vägmärken och dylika saker. Mamma är sjukpensionär. Mammas sambo är betongarbetare.


   
SvaraCitera

Istäcke:

utbildad kirurg även om han inte jobbade som det i Sverige

Fyfan vad jag brast i skratt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamma är studierektorn och studievägledare på göteborgs universitet, pappa är foto/historia/svensklärare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mammen är servitris och pappa har jag inte helt koll på längre, han började ganska nyligen på något nytt, men inte hundra på vad det fasen är de gör. Något åt sälja saker till byggen, tror jag.


   
SvaraCitera

min moder är högstadielärare och min fader är resemontör. vet inte exakt vad han pysslar med, tror han bytt mkr rör i olika svenska kärnkraftverk och lagt järnväg i australien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma är sjukskriven sedan ett par år, och pappa jobbar som vaktmästare på en idrottsförening sedan kanske fem sex är tillbaka.


   
SvaraCitera