Aviseringar
Rensa alla

Vad avgör, vilka föräldrar man föds hos? Vad säger ni som tror på bara 1 livstid?


Ämnesstartare

.
VAD BESTÄMMER VILKA FÖRÄLDRAR VI FÖDS HOS ???

KAN DET VARA NÅGOT ANNAT ÄN VÅR EGEN KARMA ???

*reklam* [y]
Om det inte har med karma från vårt föregående liv att göra, hur kommer det sig då att vissa föds med feta bankkonton och silversked i munnen, medan andra föds till svält och misär?

Inser vi karmalagens konsekvenser, så kommer vi ju leva fromt och Gudfruktigt i detta liv, höja vårt medvetande, för att sedan i vårt nästa liv komma närmare eller ända till slutmålet; Guds rike i den eviga andliga världen, bortom denna mörka temporära Gudlösa materiella värld!

Eller hur, kära vänner? [y]

Att som ateister svara med "slumpen", är inget godtagbart svar!

Slumpen är nämligen ingen vetenskaplig förklaring till någonting!

Vetenskapen befattar sig inte med "slumpen", rent av föraktar "slumpen", då kausaliteten är vetenskapens adelsmärke!

Att som en sista utväg greppa efter halmstrån som "slumpen", för att försöka förklara något man inte förstår sig på, är inget annat än ett patetiskt försök att komma undan det vetenskapliga kravet på kausalitet, att det måste finnas en direkt orsak till varje händelse!

Slumpen är en högst ovetenskaplig förklaring, ett fantasifoster som ateisten plockar fram, hårt pressad, när han inte har en susning om vad orsaken till något är!

Ateisternas enkla utväg, när de står svarslösa...det var "slumpen" som gjorde det...snacka om "gap of the chances"!!!

BARA OVETENSKAPLIGT TRAMS !!! [n]

Fantasifiguren "slumpen" kan inte skapa eller orsaka ett endaste jota!

Varför?

Just precis, eftersom "slumpen" inte har någon som helst IQ, inga som helst krafter eller skaparförmågor; fantasifiguren "slumpen" är fullständigt impotent!

"Slumpen" är bara ett uttryck man brukar använda för om någonting med liten sannolikhet händer, men det svarar inte på själva orsaken till händelsen!

Det måste alltid finnas en ORSAK till allt som händer, ett kausalitetssamband, och den uppdiktade "slumpen" har som sagt inga krafter eller förmågor att orsaka någonting, bara ett fantasifoster, och kan alltså aldrig vara orsak till någonting överhuvudtaget!

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna [y]

.


   
Citera

Du har helt och hållet rätt. Att ens tänka tanken på att ifrågasätta detta vore att skjuta sig själv i foten.


   
SvaraCitera

[cry]


   
SvaraCitera

Håller helt och hållet med! Hur går man med i din församling?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Om det inte har med karma från vårt föregående liv att göra, hur kommer det sig då att vissa föds med feta bankkonton och silversked i munnen, medan andra föds till svält och misär?

Men hur är det med de som har bra gener men som är bönder någonstans i Östeuropa? Och hur kan Paris Hilton vara rik, hon är inte särskilt attraktiv? Vem av dessa är det egentligen som blir straffad?


   
SvaraCitera

att din mamma och pappa hade sex är varför du föds av din mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

att din mamma och pappa hade sex är varför du föds av din mamma.

Men vad bestämde att det var just av min mamma jag föddes, och inte t.ex. av din mamma?

Just precis, mitt karma!

Vad jag får för fysiska kropp i nästa liv, och vilka föräldrar, beror på samma sätt av mitt ihopsamlade karma, när jag härnäst kilar vidare från min nuvarande kropp...

Eller hur? [y]


   
SvaraCitera

Varför besvarar du inte min fråga?


   
SvaraCitera

tror det kanske kan va, vahetterenu...slumpen


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Just precis, mitt karma!

Vilken underbar bevisning!


   
SvaraCitera

Har saknat dig lite grann! [blush]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Men vad bestämde att det var just av min mamma jag föddes, och inte t.ex. av din mamma?

du är ett resultat av de gener du fått och din tid som foster det är varför du är du och varför du föddes av din mamma och när du där dör hela du inget blir kvar!

Dödsguden:

Vad jag får för fysiska kropp i nästa liv

det finns inget nästa liv! det är elakt att säga så för om du har fel kanske folk inte lever ordentligt när dom kan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igns:

Men hur är det med de som har bra gener men som är bönder någonstans i Östeuropa? Och hur kan Paris Hilton vara rik, hon är inte särskilt attraktiv? Vem av dessa är det egentligen som blir straffad?

Vem som blir bestraffad?

Egentligen alla vi själar som återföds till den materiella världen, till denna dödens planet! [sad]

Vi själar hör ju egentligen hemma i den eviga andliga världen, tillsammans med Gud, men vi är ju tyvärr fallna själar... [sad]

Men misströsta inte...vi kan ta oss tillbaka dit, om vi bara så önskar och jobbar för det! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

tror det kanske kan va, vahetterenu...slumpen

Läste du inte vad jag skrev om slumpen?

Det är inte det minsta vetenskapligt! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

du är ett resultat av de gener du fått

Och vad är det som avgör vem som får vilka gener? [cool]

qazedctgb:

det finns inget nästa liv!

Vem har tutat i dig det? [shake]

qazedctgb:

för om du har fel kanske folk inte lever ordentligt när dom kan!

Vad är att leva ordentligt?

Du har inte tänkt på att ifall det är du som har fel, så lever inte folk ordentligt när de kan?


   
SvaraCitera