Aviseringar
Rensa alla

Vad beror det på att det är så mycket svårare att komma in på skola nu?


Ämnesstartare

Än vad det möjligen var för ca 4 år sen, 2008 ja då var det väl innan den ekonomiska krisen. Men många utbildningar krävde inte 20.00 i betyg som det görs nu. Svårt att tro det är enbart pga. Ekonomiska krisen.
Vad anser ni?


   
Citera
Ämnesstartare

anser transa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Åtta

Det är väl knappast speciellt svårt att lista ut. Många är arbetslösa och det är svårt för ungdomar att få jobb -> många söker till högre utbildningar -> antagningskraven blir högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej skolan är något för dig hörru, du är för långsam på att ta beslut serru..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är väl knappast speciellt svårt att lista ut. Många är arbetslösa och det är svårt för ungdomar att få jobb -> många söker till högre utbildningar -> antagningskraven blir högre.

dessutom har medel-IQ:n sänkts på svenskar pga fluor i vattnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är väl knappast speciellt svårt att lista ut. Många är arbetslösa och det är svårt för ungdomar att få jobb -> många söker till högre utbildningar -> antagningskraven blir högre.

Och betygsinflation vilket jag har hört en hel del om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror ej skolan är något för dig hörru, du är för långsam på att ta beslut serru..

Jo skolan är något för mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo skolan är något för mig 🙂

Bestäm dig då för i helvete! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv bra på högskoleprovet så kommer du in. Väldigt få utbildningar där alla har 2.0 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Bestäm dig då för i helvete!

Det har jag redan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Skriv bra på högskoleprovet så kommer du in. Väldigt få utbildningar där alla har 2.0

Alla kan väl inte få bra på högskoleprovet? Jag menar medel i Sverige är ju ändå 0.9 ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det har jag redan 🙂

vilken stad och högskola blev det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Alla kan väl inte få bra på högskoleprovet? Jag menar medel i Sverige är ju ändå 0.9 ändå.

Har du gjort det någon gång?
Jag gjorde det nu i våras för att testa och fick 1,2. Går säkert att få bättre om man är mer förberedd an vad jag var [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vilken stad och högskola blev det då?

Ingen.

mrman:

Jag gjorde det nu i våras för att testa och fick 1,2. Går säkert att få bättre om man är mer förberedd an vad jag var

Hade du inte pluggat alls?


   
SvaraCitera