Aviseringar
Rensa alla

Vad består min kroppsvikt av?


Xerth:

Vad består min kroppsvikt av?

Vatten, ben, fett & muskler. [smile]


   
SvaraCitera

Rasförrädaren:

öh jo 17 joules per gram

Varför skriver du joules? [tard]


   
SvaraCitera

Du är 99% människa


   
SvaraCitera

bajs[crazy]


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Varför skriver du joules? [tard]

för att det inte är 17 cyklar per gram? förstår inte frågan


   
SvaraCitera

Rasförrädaren:

för att det inte är 17 cyklar per gram? förstår inte frågan

Jag har aldrig stött på någon som refererar till energi i mat som joule istället för kalorier, och då har jag även hängt på div träningsforum m.m i åratal.

Var får man lära sig att säga så? Eller googlade du bara och är omedveten om detta? Alla säger ju kcal för bövelen, varför skapa onödig förvirring?


   
SvaraCitera

Manglind:

Vadå nej?

Lurendrejeri förklarar saken rätt bra. Om du bara lägger till proteinpulver till kosten så tillför du bara kalorier och bränner inget fett, snarare lägger du på dig fett om du inte fortfarande förbrukar lika mycket energi som tidigare.

Det stämmer visserligen kroppen förbrukar en del energi när den förbränner proteiner, men det gör den med andra näringsämnen också och den förbrukar inte mer än den får i sig.


   
SvaraCitera

d1 består väl av samma saker som alla oss andra
muskler, fett, binväv, senor, skelett, slemsäckar och annan skit


   
SvaraCitera

Manglind:

köp proteinpulver, de hjälper till med både att bygga muskler OCH bränna fett.

lol'd


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Jag har aldrig stött på någon som refererar till energi i mat som joule istället för kalorier, och då har jag även hängt på div träningsforum m.m i åratal.

har aldrig hängt på träningsforum.

Lurendrejeri:

Eller googlade du bara och är omedveten om detta?

omedveten om vad? kcal är ett fult ord. ser ut som någon skrivit lack baklänges. joule > kcal ur estetisk synpunkt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

muskler, fett, binväv, senor, skelett, slemsäckar och annan skit

u got ninjad
Image


   
SvaraCitera

Rasförrädaren:

omedveten om vad? kcal är ett fult ord. ser ut som någon skrivit lack baklänges. joule > kcal ur estetisk synpunkt

ah okej, använd iaf helst kcal i framtiden om du vill bli förstådd då det är vad alla andra använder


   
SvaraCitera

Rasförrädaren:

u got ninjad

fan åxå!


   
SvaraCitera