Aviseringar
Rensa alla

Vad betyder ett förhållande?


Ämnesstartare

Att vara med någon som man tycker om och som får en att må bra...
plus:

aristoteles:

trygghet & tillit

Kanske också detta:

aristoteles:

känslan av att tillhöra någon

Att vara med EN person känns 100 gånger tryggare än att hoppa från säng till säng. Jag föredrar att träffa en i taget!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Att vara med EN person känns 100 gånger tryggare än att hoppa från säng till säng. Jag föredrar att träffa en i taget!

Håller med, ska jag vara ärlig så väljer jag nog hellre att vara ensam än one nightstands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, har aldrig haft något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad betyder egentligen ett förhållande för dig?

Typ, allt. Fan va underbart att ha nån som "känslorna kan villa på", nån som man verkligen kan lita på.

Är väll de sista som är den svåra delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fade:

Är väll de sista som är den svåra delen.

Tyvärr håller saker och ting sällan så länge som man önskar har jag fått erfara. Det kan göra det lite problematiskt att lita på folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån som alltidalltid finns där, som man har roligt med, kan lita på, "betyder mest för" mysa med. LITA PÅ.

tillittillittillit

Är väl det jag kommer på för tillfället.

Dold text: Detta betyder att jag ska kunna lite på att du inte erbjuder någon annan din badrumsvägg, tillexempel. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tyvärr håller saker och ting sällan så länge som man önskar har jag fått erfara. Det kan göra det lite problematiskt att lita på folk.

Sant, hatar människan ibland -.- notera människan, inte människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

Detta betyder att jag ska kunna lite på att du inte erbjuder någon annan din badrumsvägg, tillexempel. [wink]

Du vill ändå inte ha mig![cry]
Och jag är singel, jag får erbjuda min vägg till vem jag vill.[love]

fade:

Sant, hatar människan ibland -.- notera människan, inte människor.

Word, människan är mysko.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vad betyder egentligen ett förhållande för dig?
Vad är de viktigaste elementen?

Intimitet (främst känslomässig och psykisk, sex kan man ha med vem som helst), närhet, trygghet och gemenskap.

Tyvärr är det svårt att hitta bra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag får också ha känslor, även om jag är en gammal sur mod.

Nej :((


   
SvaraCitera

aristoteles:

Kom igen och berätta vad du tycker att ett förhållande borde vara.

Som du säger, kärlek och trygghet. Har aldrig tänkt på det direkt, men nu när du nämner det så är det jävligt skönt att "tillhöra någon" som man vet inte kommer att utnyttja en eller behandla en illa.

Jag mår väldigt bra av att bara vara i närheten av min flickvän, det betyder väldigt mycket. Hon behöver inte göra eller säga något, bara att ha henne i närheten gör att allting blir bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necessity:

Tyvärr är det svårt att hitta bra människor.

Det är ju det, eller ja, jag ska inte klaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

*cheeeesy*

[blush][love]

aristoteles:

Vad betyder egentligen ett förhållande för dig?

Men ja, det ligger något i det där med tryggheten. Det är en skön känsla att veta att man har någon att prata om allt med, att veta att någon finns där som bryr sig och sånt. Men även att uppleva saker tillsammans med. Det är skillnad på att gå på bio med en vän på bio och en flickvän. Sen om det är bättre eller sämre att pussa bort en film det är ju något som varierar beroende på hur intressant filmen är. [blush]

Apropå pussar så... gör ju det de flesta situationer i livet trevligare! Vare sig om man håller på att avlida mitt i en öken eller är ute på en promenix i spöregn så är ju allt kalas! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Apropå pussar så... gör ju det de flesta situationer i livet trevligare! Vare sig om man håller på att avlida mitt i en öken eller är ute på en promenix i spöregn så är ju allt kalas! [blush]

Påminn mig du bara![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känslan av att tillhöra någon.


   
SvaraCitera