Aviseringar
Rensa alla

VAD BETYDER : "Love is not blind, it´s retarded" !?


Ämnesstartare

Ilikepieee:

TO THE DOUBBLE-L !

Jag tänkte inte skriva hela, var för trött för att inse att det bara fattades en bokstav : /


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

Ja vad har detta citat för mening bakom egentligen? I vilka sammanhang kan det appliceras. Ge gärna exempel tack.

Om vi nu skall försöka komma fram till ett seriöst svar. Så skulle jag säga som så:

När man säger att kärleken är blind (Love is blind) syftar man väl till någon situation liknande; du blir kär i någon som redan är upptagen och osm med största sannolikhet kommer att vara upptagen. Eller du kanske är heterosexuell så är den du faller för homosexuell. Och detta händer av en slump, då "kärleken" omöjligt kan se detta.

Vad som menas med "Love is not blind, it's retarded", skulle jag tro innebär att kärleken väljer offer just för att det är en omöjlig situation. On purpose så att säga. Bara för att jävlas så ser kärleken till så att du blir kär i den där "omöjlige" ;>


   
SvaraCitera

Buddah:

När man säger att kärleken är blind (Love is blind) syftar man väl till någon situation liknande; du blir kär i någon som redan är upptagen och osm med största sannolikhet kommer att vara upptagen.

Jag har alltid tyckt att det är en förklaring till att uppenbart oattraktiva personer har flick/pojkvänner..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen vet... ingen vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr T:

Jag har alltid tyckt att det är en förklaring till att uppenbart oattraktiva personer har flick/pojkvänner..

Beror ju på vad du menar, jag kan inte erinera mig att jag har sett någon som inte är attraktiv med någon som är det. Some Dr House så vist sade;

"Nines marry nines, sixes marry sixes and fours marry fours".


   
SvaraCitera

Buddah:

Dr House

Image
Visdomsord från Dr. Gregory House[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som kan bidra med något mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortH:

Love is not blind, it´s retarded" !?

Jag har aldrig ens hört nån använda det.

Kanske inte speciellt berikande inlägg men ändå[bigcheers]


   
SvaraCitera

filulilus:

Kärlek ser vad som händer men det är bara det att den inte gör några vettiga val ändå.

Fick mig att tänka på världsekonomin. Man ser att allt rasar men man gör inget förän det redan rasat.

Efterblivet med andra ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera