Aviseringar
Rensa alla

vad blir bättre?


Im not a lemon:

Om du bara letar efter ytliga förhållanden så...

haha nej, verkligen inte. Men utseendet är ju det första man ser, så det är väl ett plus om en kille tycker att man är snygg och tar steget att prata med en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Playitloud:

haha nej, verkligen inte. Men utseendet är ju det första man ser, så det är väl ett plus om en kille tycker att man är snygg och tar steget att prata med en.

Det är väl ett större plus om du har en kille som är genuint intresserad av din personlighet och som du har kontinuerligt givande intellektuellt utbyte med?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Det är väl ett större plus om du har en kille som är genuint intresserad av din personlighet och som du har kontinuerligt givande intellektuellt utbyte med?

Självklart. Men om en kille tar kontakt med en eller lägger märket till en är det oftast pga att han tycker att du ser bra ut, och efter det så lär man känna varandra. Har man då inget gemensamt är det klart att det inte blir något av det.
Sen finns det väl situationer då man är ute efter annat än ett förhållande, på fest tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Playitloud:

Men om en kille tar kontakt med en eller lägger märket till en är det oftast pga att han tycker att du ser bra ut, och efter det så lär man känna varandra.

Du vet att du kan ta kontakt med killar med va?

Playitloud:

Sen finns det väl situationer då man är ute efter annat än ett förhållande, på fest tex.

All form av social interaktion som sträcker sig bortom ett möte är ett slags förhållande.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Du vet att du kan ta kontakt med killar med va?

Självklart, men konversationen var, om jag inte misstar mig, om att det är utseendet som KILLARNA först lägger märket till. Jag pratade inte just om mig själv och mina förhållanden, utan allmänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Playitloud:

Självklart, men konversationen var, om jag inte misstar mig, om att det är utseendet som KILLARNA först lägger märket till.

Ja, och jag säger att de killar du blir vän med för att de lade märke till ditt utseende oftast leder till en ytlig bekantskap.

Jag kan ha fel.


   
SvaraCitera

man blir retad när man är tjock
och folk respekterar en genast när man blir smal[sad][confused]


   
SvaraCitera

Det blir lättare att ta sig igenom trånga utrymmen.


   
SvaraCitera

Schannon:

vad tror ni det är som blir så mycket bättre?

Jag tror inte att något nödvändigtvis blir bättre, utan det handlar väl mer om att nå ett mål och uppnå någon sorts känsla av kontroll. Dock vet jag rent logiskt att det inte alls stämmer.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Det blir lättare att ta sig igenom trånga utrymmen.

hahaha.
Precis, det är oftast därför man vill gå ned i vikt!


   
SvaraCitera

Förhoppningen: högre självuppskattning och känsla av värde. Funkar ju dock ej så.


   
SvaraCitera