Aviseringar
Rensa alla

Vad blir dom till mig? Kusin? Plastbror? ....


Ämnesstartare

Fattar ingenting här alltså. Har en halvsyster på pappas sida - T. Pappa har alltså varit ihop med en annan tjej före min mamma då. Pappa blev, efter T, ihop med min mamma och fick mig och min syster då. T's mamma hittade en ny kille och fick 3 barn - 2 tjejer o en kille. Vad blir dom till mig? Jag menar, T är ju halvsyster till mig. Sen har hon systrar och en bror. Dom känns ju nära, men ändå inte..?

Vad blir det egentligen? Dom borde ju vara släkt på nåt vis


   
Citera

De blir ingenting.

Har liknande. Säger systers syster. Eller brorsans brorsa.

Edit:

eller rättare sagt precis likadan situation [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

De blir ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

De blir ingenting.

Känns så konstigt för det borde ju vara något på låångt håll... varför heter det "plast" osv då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är ju inte släkt, så därför blir dom ingenting [wink] Hennes mamma är inte med i din släkt, därför är du inte någonting med mammans andra barn.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lemuu:

varför heter det "plast" osv då?

Om din pappa blir tsm med en tjej som redan har barn, och flyttar in hos er kallas det för plastsyskon. Antar att det bara beror på att ni bor tsm [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

Ni är ju inte släkt, så därför blir dom ingenting [wink] Hennes mamma är inte med i din släkt, därför är du inte någonting med mammans andra barn.

nä.. men genom T så är jag ju det.. men nehe [sad][crazy] man tycker ju det bara, eftersom hennes pappa är min pappa... men.. ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är T ett halvsyskon så blir väl hennes halvsyskon dina fjärdedelssyskon. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

man tycker ju det bara, eftersom hennes pappa är min pappa... men.. ja.

Jag förstår hur du tänker, har själv en halvbror som har samma mamma som mig, men inte pappa. Nu har pappan ytterligare 2 barn, men hur man än vrider och vänder på det så är vi inte släkt eftersom jag inte är släkt med honom, då kan jag inte vara släkt med hans barn (förutom min bror som har samma mamma, haha.) [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Är T ett halvsyskon så blir väl hennes halvsyskon dina fjärdedelssyskon. [tard]

ja.. menar de? det är så lustigt alltihop

stoerttard:

(förutom min bror som har samma mamma, haha.) [smile]

det är ju där du har något litet band [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

eftersom hennes pappa är min pappa... men.. ja.

Men du är inte släkt med T´s mamma eller T´s nya man som hon har barn med, så varför skulle du vara släkt med "de nya" barnen? [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mende "T´s mammas nya man" [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Men du är inte släkt med T´s mamma eller T´s nya man som hon har barn med, så varför skulle du vara släkt med "de nya" barnen? [crazy]

för jag är släkt med T och hon har syskon, menade att det borde gå genom henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De blir vad du tycker själv. Rent juridiskt beror det på vilka du bor med. Du har dock inget blodsband med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

för jag är släkt med T och hon har syskon, menade att det borde gå genom henne

Fast den "del" av henne som du är släkt med, kommer ju från din pappa, inte från hennes mamma [shake]

Din pappas blodslinjer hoppar inte in i hennes mammas nya barn [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Din pappas blodslinjer hoppar inte in i hennes mammas nya barn [cute]

nä.. men.. [sad]

Jonnybravo91:

De blir vad du tycker själv. Rent juridiskt beror det på vilka du bor med. Du har dock inget blodsband med dem.

ja det är väl så


   
SvaraCitera