Aviseringar
Rensa alla

Vad blir du stressad av?


Ämnesstartare

kör samma fråga i en snacktråd istället. Fråga till skolarbete, när blir du stressad? 🙂

K


   
Citera

av att andre är online


   
SvaraCitera

jag är konstant stressad så det är inget jag blir, men tillståndet har att göra med prokrastination i alla fall. att vara medveten om allt man borde göra men av olika skäl inte tar sig an, att ständigt slitas mellan påtaglig orkeslöshet och diverse orimliga krav utifrån och inifrån, oförmögen att sålla och prioritera, tär på en. stresstålighet må vara en träningssak men är också beroende av återhämtning; vid för hög påfrestning klappar man ihop och detta kan - ifall man är överkänslig så det förslår - ske helt oberoende av vad man konkret uträttar.

snyft! snälla kom nu radiopsykologen, och smacka i mitt öra som bara du kan.


   
SvaraCitera

df rqp: prokrastination i alla fall. att vara medveten om allt man borde göra men av olika skäl inte tar sig an, att ständigt slitas mellan påtaglig orkeslöshet och diverse orimliga krav utifrån och inifrån, oförmögen att sålla och prioritera, tär på en. stresstålighet må vara en träningssak men är också beroende av återhämtning; vid för hög påfrestning klappar man ihop och detta kan - ifall man är överkänslig så det förslår - ske helt oberoende av vad man konkret uträttar.

snyft! snälla kom nu radiopsykologen, och smacka i mitt öra som bara du kan.

ta han om dig Hjärta så är det för alla ibland...


   
SvaraCitera

blir stressad av människor som är mer ambitiösa eller neurotiska än mig.


   
SvaraCitera

kukoxo:

ta han om dig Hjärta så är det för alla ibland...

nej, det är individuellt
🙂


   
SvaraCitera

Av min mobil, när inget går som jag vill att det ska, skolan


   
SvaraCitera

df rqp: nej, det är individuellt
🙂

mm men alla känner så ibland.... :))) klappa en katt o tänk på djuren o mäniskorna o va glad


   
SvaraCitera

det där plus sömnbrist är helt vansinnigt


   
SvaraCitera

Av mobilen, av jobbet, av skolan, av hur jag ska se ut, av semester, av lov, av familjen, av vänner, av träning, av mat, av kärlek, av relationer, av sociala medier, av kläder, av livet..


   
SvaraCitera

när tjejer pratar med mig. 


   
SvaraCitera

Tanken på att jag fortfarande bor hemma. 


   
SvaraCitera

Nästan inget, nu för tiden. Har prokrastinerat så stört mycket genom åren att jag i stort sett blivit immun mot den känslan. Eller så kanske jag bara är så konstant stressad att jag glömt bort hur det känns att inte vara det, men upplever det mer som likgiltighet och i vissa fall nästan som harmoni.


   
SvaraCitera

När folk i min ålder snackar om att de snart ska skaffa barn o så 🙁 


   
SvaraCitera

S3ON: När folk i min ålder snackar om att de snart ska skaffa barn o så 🙁

Vilken ålder är du i? Jag är 22 och vissa av mina gamla skolkompisar har redan barn! 🙂 jag tycker inte man ska skynda på livet utan njuta av den "ungdomen" medan man har den.


   
SvaraCitera