Aviseringar
Rensa alla

Vad borde jag göra?


Ämnesstartare

Fick precis veta om att jag har ämnet Biologi detta år i nationella provet i NO. Har just nu ett A i Biologi, men vet inte om hur jag ska behålla det. Jag fick A:t under slutet av 8:an då jag tidigare haft C i 7:an, B i andra termin och fått ett A sista terminen i 8:an

Jag har tagit hem boken och den består utav 300 sidor.. det är ca 30 dagar kvar och jag har ingen aning om hur jag ska göra.

Borde jag läsa hela boken? Någon har förslagit till mig om att " Skuggläsa ", vad är det? Blir tacksam med tips

Tack för att du läst,e ha en trevlig kväll


   
Citera
Ämnesetiketter

Är du säker på att det är biologi?


   
SvaraCitera

qwertyasdf
Jag har tagit hem boken och den består utav 300 sidor.. det är ca 30 dagar kvar och jag har ingen aning om hur jag ska göra.

det är ju tio sidor om dagen, det fixar du. om du inte orkar läsa allt så får du försöka sålla ut det som är viktigast, och det gör du enklast genom att kolla på rubriker och underrubriker. de talar om vad stycket handlar om, och då kan du avgöra om du behöver läsa det eller inte. du kan också kolla om det finns någon sammanfattning efter varje kapitel


   
SvaraCitera

Egentligen ska du inte behöva plugga till nationella prov. Din lärare ska ha förberett dig så pas mycket att du ska kunna få ett A ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Är du säker på att det är biologi?

Enligt min lärare så är det biologi


   
SvaraCitera

Har kemi :/


   
SvaraCitera

vänta va, skolor kan inte ha olika


   
SvaraCitera

Jo de kan de visst


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:
Har kemi :/

Hemskt. Samma här, vilket sammanträffande.


   
SvaraCitera

Neko271828:

Hemskt. Samma här, vilket sammanträffande.

Ja, bara om det var så att vi gick i samma skola och klass :/


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:

Ja, bara om det var så att vi gick i samma skola och klass :/

Haha! Ja, det verkar nästan så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waaat? Kan skolor ha olika ämnen i nationella? Förvånad


   
SvaraCitera

adaq:
Egentligen ska du inte behöva plugga till nationella prov. Din lärare ska ha förberett dig så pas mycket att du ska kunna få ett A ändå.


schim:
Jo de kan de visst

Det är väl samma NP över hela landet? 



   
SvaraCitera

kolla facit LOL


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera