Aviseringar
Rensa alla

Vad brukar ni äta till middag en vanlig vardag?


Ämnesstartare

Panda:

En som ej uppskattar färdiggjorda köttbullar???[mad][mad][mad]

lite annan sak. det känns som om hemmagjord ketchup bör ha rätt tveksam hållbarhet, då måste man ju göra ny konstant, eller syssla med skitambitiös konservering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ketchup är äckligt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma Scans köttbullar är äckligare!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vem orkar seriöst göra ketchup?

Jag? Hatar hel- och halvfabrikat. [sad]

Panda:

En som ej uppskattar färdiggjorda köttbullar???[mad][mad][mad]

Jag tror inte att jag har ätit det sen jag gick i 6an, i skolan då, mina föräldrar skulle aldrig servera sådan skit. [smile]

Kom på en till sak jag fuskat med det senaste! Har faktiskt KÖPT bröd den senaste månaden, har ingen sådan sten som man gör hårdbröd i ugnen på och gillar inte mjukt så mycket. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

lite annan sak. det känns som om hemmagjord ketchup bör ha rätt tveksam hållbarhet, då måste man ju göra ny konstant, eller syssla med skitambitiös konservering.

Har man väldigt rena burkar som man förvarar det i så går det bra. Brukar bara göra så mycket som jag använder under en vecka.

TROR att det går att frysa också, har inte testat dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Senap håller mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag? Hatar hel- och halvfabrikat. [sad]

är rätt okej med ingredienser som är halvfabrikat. det är väl inte direkt att föredra, men seriöst, ibland måste man prioritera bekvämlighet lite också.

använder du seriöst inget halvfabrikat när du gör ketchup? ingen tomatpuré av köpemodell? från tomater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kom på en till sak jag fuskat med det senaste! Har faktiskt KÖPT bröd den senaste månaden, har ingen sådan sten som man gör hårdbröd i ugnen på och gillar inte mjukt så mycket. [sad]

äger du en kvarn, förresten? det ska visst vara rätt lätt (och rätt jävla billigt) att göra sitt eget mjöl från vete. fast jag blir konstant nedröstad när jag insisterar på att vi behöver en vetekvarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

använder du seriöst inget halvfabrikat när du gör ketchup? ingen tomatpuré av köpemodell? från tomater?

Nepp. [smile]


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

jag äter lagad mat i princip varje dag, ja.

Panda:

Käkade 21 av scans köttbullar

Panda:

Har börjat tänka mera på att få i mig ordentlig mat på senaste.

scans köttbullar är inte riktig mat
det är äckel och

Leijonsparf:

halvfabrikat


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

fast jag blir konstant nedröstad när jag insisterar på att vi behöver en vetekvarn.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Mamma Scans köttbullar är äckligare!!!

Geigerzähler:

sådan skit

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

äger du en kvarn, förresten? det ska visst vara rätt lätt (och rätt jävla billigt) att göra sitt eget mjöl från vete. fast jag blir konstant nedröstad när jag insisterar på att vi behöver en vetekvarn.

OKEJdå, mjölfuskar. [sad] Brukar dock orka hålla surdegar vid liv istället för jäst (min är dock död och begraven). [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

OKEJdå, mjölfuskar. [sad] Brukar dock orka hålla surdegar vid liv istället för jäst (min är dock död och begraven). [blush]

du får skaffa. de kostar inte överdrivna summor, ändå. tror även att fröken gick med på det precis, lite motvilligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

du får skaffa. de kostar inte överdrivna summor, ändå. tror även att fröken gick med på det precis, lite motvilligt.

Finns det mjölkvarnar som man kan ha i ett normalt hem? [tard] Tänker mig typ:
Image


   
SvaraCitera