Aviseringar
Rensa alla

Vad e de för fel på mig


Ämnesstartare

Vad är det för fel på mig?I ett halvår har det gått upp och ner, varierat från dag till dag. Känns inte som att allt står rätt till med mig. Skrev ihop en liten text (mkt osammanhängande då den endast va tänkt till mig) i förgår för att få en klarare bild över mig själv. Såhär ser den ut: - mycket tankar: vem är jag? Vad är meningen med livet? Grubblande,  oro och ångest (tror det är ångest..? Vet inte hur ångest känns). Undrar vad är meningen med allt. Extrem Rastlöshet. självhatande, ledsen, orolig, trött, vill vara i fred och inte umgås med någon förutom familj och pojkvän. Mycket självkritisk, överdriven utseendefixering. Extrem svartsjuka, misstänksamhet, blir oftast arg över pyttesmå saker, främst riktat min sambo. Orolig sömn. Dåligt med motion samt MOTIVATION till motion. Svårt att genomföra saker, tex plugg pga rastlöshet och brist på koncentration.Kommer med ursäkter till att umgås med folk, säger att jag ska jobba eller är iväg så fort det är något. Dock mycket social och öppen person i sociala sammanhang, syns inte utanpå. Gillar iofs att göra saker, men jag ställer alltid in. Sen gråter jag över att jag är ensam, vilket jag då ej är. Introvert person, tar mycket energi att umgås med folk. Samtidigt jobbigt att tex vara hemma själv pga det känns som att jag tänker så mycket i min ensamhet så det känns som att huvudet ska explodera, slår mig ofta i huvudet i hopp om att tankarna ska hålla tyst på något sätt. Mycket funderingar om min barndom och ungdom då jag hade fobi: social fobi. Undrar varför jag fick det och om det är något i min tidiga barndom som utlöst det: vem har fått mig att känna som jag gjorde.
Kan också ha en relativt bra dag, men när jag lägger mig i sängen på kvällen kan jag drabbas av något jag inte vet vad det är. Trots att jag är trött. Det känns som fjärilar i magen, röster i huvudet, som att kroppen är på högvarv, samtidigt extremt rastlöshet. Svårt att ta djupa andetag ibland, någon gång varannan vecka kanske. Kissar oftare än vanligt säkert 5 gånger per natt. 
Köper mycket kläder osv för att 'bli nöjd'. Blir aldrig NÖJD nog.
Undrar ibland om jag inbillar mig om att jag faktiskt mår dåligt. Kanske mår jag bra? Överdriver jag? Vissa dagar älskar jag ju livet??? Förstår inte. 
Så, vad fan är det för fel på mig? Är jag deprimerad? Överdriver jag? Är jag bara allmänt trött pä livet? Fast, jag har egentligen ett bra liv. Ska egentligen inte vara trött på det. Fattar inte


   
Citera

Det kan vi ju inte säga. Sök dig till en vårdcentral så de kan ta lite tester och sedan referera dig till psyk. 


   
SvaraCitera

Du är bara trött på livet. Du måste testa något nytt typ ett sport eller få nån ny hobby eller kanske resa utomlands. Om du inte vet varför de är så är det bättre om du försöker hitta vad som är felet på vad som gör trött på livet. Du kan också prata med nån och får hoppas att de blir bättre och om de inte blir bättre kanske du borde söka dig till vårdcentralen och kolla vad dom säger.


   
SvaraCitera