Aviseringar
Rensa alla

Vad ersätta sylt med?


Ämnesstartare

Har ni några tips på något nyttigare och sockerfriare som jag kan käka istället för sylt? Till gröt, pannkaka osv?


   
Citera
Ämnesstartare

Majonnäs?

Varför ersätta denna gudagåva överhuvudtaget? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Varför ersätta denna gudagåva överhuvudtaget? [tard]

Vill äta nyttigare. Inte bra med socker om man styrketränar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexis:

Bär?

Låter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör egen sylt! Eller, jag antar att det låter bättre än vad det är. Sedan måste man antagligen använda en massa socker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bär och frukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Vill äta nyttigare. Inte bra med socker om man styrketränar.

Sylt till morgongröten kan faktiskt vara ett riktigt bra val då kroppen befinner sig i ett kataboliskt stadium efter att ha sovit länge utan att få i sig näring. Det bästa du kan göra är att få i dig snabba kolhydrater i form av t.ex. socker[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexis:

Bär?

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemmagjord sylt med lagom mogna bär och väldigt lite socker i är gott som fan. [cute] Skit i konserveringsmedel och gör eget pektin om du nu vill ha det för konsistensens skull. Har själv gjort körsbärssylt. [love]


   
SvaraCitera

Hamlet:

Har ni några tips på något nyttigare och sockerfriare som jag kan käka istället för sylt? Till gröt, pannkaka osv?

Att ersätta sylt med socker i? Sylt utan socker!

Köp bär - finns i frysdisken - och gör din egna sylt men slopa sockret om du nu är nojig på socker. [smile]


   
SvaraCitera

Hamlet:

Har ni några tips på något nyttigare och sockerfriare som jag kan käka istället för sylt? Till gröt, pannkaka osv?

Jag äter havregrynsgröt varje morgon. Detta brukar jag ha:

I GRÖTEN
hackar jag i 3-4 torkade aprikoser/katrinplommon när gröten kokat klart. (bidrar till sötma samt innehåller järn osv)

PÅ GRÖTEN
* mosade hallon (köper frysta) + bananskivor
* hackat äpple
* två finhackade kiwisar. ÅÅÅ SÅÅÅ GOTT

ÖVERST
har jag alltid linfrön och MASSA kanel.

bästa ever, kommer aldrig äta något annat på morgonen. har ej tröttnat på ca 3 år


   
SvaraCitera

Äppelmos kanske? Vet ej om det är sockerfriare. Men känns så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i havregrynsgröt har man banan, och på pankakor har man ost och skinka eller salami så blir det crepes. mycket bättre, mycket godare [smile] tack och hej


   
SvaraCitera

Panda:

Sylt till morgongröten kan faktiskt vara ett riktigt bra val då kroppen befinner sig i ett kataboliskt stadium efter att ha sovit länge utan att få i sig näring. Det bästa du kan göra är att få i dig snabba kolhydrater i form av t.ex. socker

finns betydligt bättre källor till snabba kolhydrater än sylt/socker...


   
SvaraCitera