Aviseringar
Rensa alla

Vad exakt skiljer VP från Sossarna?


Ämnesstartare

Vad skiljer Vänsterpartiet från Socialdemokraterna i specifika valfrågor?


   
Citera

   
SvaraCitera

ollon palme:

Nu är det dags.

Om man vill köra ner landet i botten, ja.

ollon palme:

Inget skiljer dom å i grund egentligen har dom samma ståndpunkter i de flesta frågorna.

Fel. I grund och botten är det just skillnad på dem, speciellt när socialdemokraterna har gått ifrån sin grund för länge sedan.


   
SvaraCitera

V vill ha gratis kollektivtrafik.

V vill ta bort tvåpersonsundantaget i LAS och förbjuda företag att gå runt företrädesrätten med hjälp av bemanningsföretag (dvs. att det blir förbjudet enligt lag att avskeda någon och ersätta dem med inhyrd personal vilket många företag passade på att göra när finanskrisen kom, bl.a. Systembolagets underlager Lagena).

V vill på sikt övergå till 6 timmars arbetsdag med bibehållen lön.

V vill ha 90% a-kassa på sikt.

V vill dela föräldraförsäkringen rakt av.

V vill inte ha betyg i skolan.

V vill att feministiskt självförsvar ska ingå i undervisningen på högstadiet och som tillval på gymnasiet.

Finns massor mer, man kan säga att V är socialdemokratins vänsterfalang och S dess högerfalang. V är helt enkelt en radikalare version av SAP. Det gamla SAP skulle dock hånskratta åt dem båda för deras enorma högervridning.


   
SvaraCitera

ollon palme:

Om du också bryr dig om ditt land, så tycker jag att du också röstar på SD.

Dumt sagt. Man bryr ju sig om landet på olika sätt, för alla handlar det inte om att stänga ute invandrare.
Blir så trött på att folk ska tro att de kan hjärntvätta en till att rösta på SD.


   
SvaraCitera

ollon palme:

Sverigedemokraterna

Ofta man röstar på Rakbladspartiet, vill du att Sverige ska bli ett Emo-land där alla skär sig till höger och vänster? Vill du låta ​Emo-David luckra upp de svenska värderingarna och leda landet in i moraliskt förfall? VOTE PLATTAN 2010!


   
SvaraCitera

bl.a. skolpolitiken om jag ej minns fel


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Rakbladspartiet

= SD?


   
SvaraCitera

komplicerad:

= SD?

Ja. Deras medlemmar sitter och skär sig själva på fredagskvällar.


   
SvaraCitera

komplicerad:

= SD?

Ja, de cuttar ju sej


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Ja. Deras medlemmar sitter och skär sig själva på fredagskvällar.

Hahaha<3


   
SvaraCitera

ollon palme:

Kan idioten och vänsterpatrasket till moderator som raderade mitt första inlägg i tråden ge förklaring till raderandet av inlägget.

Of topic och nu kom även personangrepp. Hejdå, och hälsa emo-david från mig ett jag gärna hjälper honom nästa gång.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

V vill att feministiskt självförsvar ska ingå i undervisningen på högstadiet och som tillval på gymnasiet.

Är det självförsvar bara för kvinnor? Verkar lite sexistiskt och diskriminerande i såna fall, det borde vara för alla, både män och kvinnor. Män kanske inte heller automatiskt fått lära sig hur man försvarar sig om man blir överfallen.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Män kanske inte heller automatiskt fått lära sig hur man försvarar sig om man blir överfallen.

Pecis, det är dessutom högre risk att bli utsatt för våldsbrott som kille än som tjej...

Stringburka:

Of topic och nu kom även personangrepp. Hejdå, och hälsa emo-david från mig ett jag gärna hjälper honom nästa gång.

Inte för att jag har mycket tillövers för sd:are, men kan inte era namn på sd och sd-david räknas som personangrepp eller kränkning? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Finns massor mer, man kan säga att V är socialdemokratins vänsterfalang och S dess högerfalang. V är helt enkelt en radikalare version av SAP. Det gamla SAP skulle dock hånskratta åt dem båda för deras enorma högervridning.

Ja, i extremisters ögon är ju ju till och med andra extremister inte extrema nog. De tävlar om vem som kan vara mest extrem 🙂


   
SvaraCitera