Aviseringar
Rensa alla

Vad fan är det med mig?!


Human:

klagar? eehh.. du har ju i alla fall växt upp med det. lite svårt att inte 'klaga' när hela ens liv har förstörts.

ja. mkt bättre psykologiskt för en 4 åring att förlora sin farsa [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

min farsa dog när jag var fyra. ryck upp dig

Då har du haft väldigt lång tid att rehabilitera dig på vilket inte TS har. Vad är det för idiotiskt tanke sett du har egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

ja. mkt bättre psykologiskt för en 4 åring att förlora sin farsa

förmodligen inte nä. men att säga att en person klagar när den är mitt uppe i det. näääee, det funkar heller inte.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Då har du haft väldigt lång tid att rehabilitera dig på vilket inte TS har. Vad är det för idiotiskt tanke sett du har egentligen.

iom att det är jävligt mkt jobbigare att sakna en farsa när man växer upp osv. inte fan led jag av nån jävla depression. jag klara mig fint. insåg att livet har sina motgångar o gick vidare. vafan hjälper det till att gnälla osv. se nyktert på livet istället o sluta skylla på saker. livet är tufft. folk dör. så funkar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Min pappa dog för ett tag sen, vilket lett till depression

Det behöver inte vara depression. Kan vara att du helt enkelt fortfarande sörjer.

Hur länge sen var din pappas bortgång?


   
SvaraCitera

jag vill inte bo ensam längre jag vill inte bli lämnad ifred

ibland är föräldrar bra att ha bor man ensam så har man ingen som sätter gränser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

Karl Bertil Jonsson

Tror det är lättare att sakna någonting man har haft som man sedan förlorade än att sakna någonting man aldrig haft. Vad är det för depression du snackar om? Tror inte att någon 4 åring har varit inne i en depression.

Karl Bertil Jonsson:

livet är tufft. folk dör. så funkar det.

Betyder inte desto mindre att man inte får sörja för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Det behöver inte vara depression. Kan vara att du helt enkelt fortfarande sörjer.

Hur länge sen var din pappas bortgång?

kan vara, men depression är också ett vanligt 'steg' i sorgearbetandet.
Det var ett år sen


   
SvaraCitera

Human:

hur visste du?

Är ej så svårt att veta när folk skaffar nya nick osv.


   
SvaraCitera

Ungsynvinkel:

Betyder inte desto mindre att man inte får sörja för det.

jo, men du skriver ju som att det vore mkt värre.

Ungsynvinkel:

Tror inte att någon 4 åring har varit inne i en depression.

nej, att låta en 4 åring förlora sin pappa är unberbart. påverkar mig väldigt mkt än idag [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

kan vara, men depression är också ett vanligt 'steg' i sorgearbetandet.

Nja inte egentligen.
Du ska inte sörja men det ska normalt sett inte leda till en fullbordad depression.

(oj märker att det var ett tag sedan jag läste psykologi)

Human:

Det var ett år sen

''reaktionsfasen varar från några veckor och upp till ett år. Det är då som individen konfronteras med det som inträffade och ej längre förmår hålla känslorna tillbaka. Ledsenhet men också vrede är vanligt. Successivt inträder bearbetningsfasen där individen som namnet anger bearbetar traumat genom att repetera vad som skett och sakta knyta ihop känsla och intellekt.''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

jo, men du skriver ju som att det vore mkt värre.

Det är det ju också. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

''reaktionsfasen varar från några veckor och upp till ett år.

alla dessa stadier..
Men ja, jag känner igen det där. Har varit i en sån period sen i våras, och mått ganska stabilt. Men nu, wtfff! Små perioder där man mått extra dåligt, jaa, dem känner jag igen. Men just nu, det är skrämmande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

alla dessa stadier..

Tja jag tycker att det är bra att de finns istället för att säga ''vette fan vad det är''

Human:

Men nu, wtfff! Små perioder där man mått extra dåligt, jaa, dem känner jag igen. Men just nu, det är skrämmande..

Mjo det kan komma i perioder med.
Dock tror jag att det kommer att bli bra.

Kan tipsa om en låt, inte för att paja hela stämmningen men aaa [crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera