Aviseringar
Rensa alla

Vad fan gör man om man mår riktigt jävla dåligt?


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det är ju ens polare man knarkar med? [confused]

haha Nja.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Börjar knarka.

Det där var en väldigt onödig kommentar, faktiskt.

psychobilly:

Jag är inte säker på att jag pallar så mycket mer i den här jävla skitvärlden! Jag knarkar inte och jag sköter mig jävligt bra, men ändå så ska man må skit, har ni några tips eller trix för att känna er bättre när ni mår dåligt? Skulle behöva lite råd, eller bara någon att snacka skit med!

Är du deprimerad? För i så fall: sök hjälp. Desto tidigare dess bättre.

psychobilly:

Jag är ganska säker på att det är just ensamheten som är mitt problem, för jag känner mig väldigt ensam. Orkar inte med att va med folk hela tiden bara

Lider du av din ensamhet?


   
SvaraCitera

Hampie:

Det där var en väldigt onödig kommentar, faktiskt.

Det må inte vara den bästa lösningen, men det är den snabbaste.

Som sagt, funkade för mig.


   
SvaraCitera

psychobilly:

Jag är ganska säker på att det är just ensamheten som är mitt problem, för jag känner mig väldigt ensam.

Du kanske umgås med "fel" människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Är du deprimerad? För i så fall: sök hjälp. Desto tidigare dess bättre.

nej det kan jag inte säga, men ibland blir det bara väldigt tungt.

Hampie:

Lider du av din ensamhet?

till och från, vissa stunder njuter jag i fulla drag av att slippa alla, och ibland känner jag mig bara misslyckad när jag är ensam

kraamiszz:

Du kanske umgås med "fel" människor?

det tror jag verkligen inte! mina vänner är helt underbara


   
SvaraCitera

psychobilly:

det tror jag verkligen inte! mina vänner är helt underbara

psychobilly:

ibland känner jag mig bara misslyckad när jag är ensam

Det känns som att du behöver vara ensam också. Får du ångest då?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Det må inte vara den bästa lösningen, men det är den snabbaste.

Jag tänker inte vara moralist och säga att knark per definition är dåligt. Men alla narkotikaklassade substanser jag kan komma på som används rekriationellt - alkohol inkluderat - har snarare negativa än positiva effekter på nedstämdhet och depression. MMDA kan ju vara direkt förödande och mår man bra så är risken för snedtrippar på hallucinogener större och efter en sådan är man inte direkt pepp heller. Alkohol när man är deprimerad ger inte bara en fysisk utan även en psykisk baksmälla och det är ju inte heller så najs. Bensodiazepider är ett bra hjälpmedel mot akut ångest - men även de gör en deprimerad (står i bipackselden på både Oxazepam och Nitrazepam) om man använder dem för ofta, på fel sätt, eller för länge.


   
SvaraCitera

psychobilly:

nej det kan jag inte säga, men ibland blir det bara väldigt tungt.

Okay. Livskris typ? Gå till Ungdomsmottagningen eller till din skolkurator och prata lite med henom. Det kan vara skönt att prata av sig med någon. Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att prata med en kurator.

psychobilly:

till och från, vissa stunder njuter jag i fulla drag av att slippa alla, och ibland känner jag mig bara misslyckad när jag är ensam

Vissa har ett behov av att vara ifred i bland, och det är inget man skall skämmas för. Det blir ett problem om du väljer bort att vara social, för att sedan sitta och må dåligt över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Okay. Livskris typ? Gå till Ungdomsmottagningen eller till din skolkurator och prata lite med henom. Det kan vara skönt att prata av sig med någon. Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att prata med en kurator.

Något sådant, jag ska snacka med min lärare på måndag och få lite råd och dylikt. tack ska ni ha för att ni hjälper till! Känns bra att alla människor inte är dumma i huvudet 🙂


   
SvaraCitera