Aviseringar
Rensa alla

Vad fan hände med punken?


Ämnesstartare

Tänkte bara kolla om det är någon annan en jag som undrar var alla punk ikoner tog vägen. Vad fasen hände med musiken som betydde något? Sex Pistols, Operation Ivy, Ramones, Misfits, The Replacements och The Clash. Nu är det Justin Fucking Bieber och One Direction som gäller. (spyr) Någon som håller med eller har några bra förslag på punkband?


   
Citera

Tycker att det görs rätt bra musik i dag. Det är ju inte bara Justin Bieber och liknande som producerar musik. Glöm inte bort att det gjordes jävla massa dålig musik förr också, men att man inte minns detta lika väl då dessa artister och låtar inte längre spelas.


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera

lyssna på hanna hirsch 


   
SvaraCitera

det är inte bara "punkband" som gör musik som betyder något. var öppen för allt så kommer du att hitta massor, begränsa dig inte till en viss genre.  Söt


   
SvaraCitera

Jag dödade den:

302168_10150379492257654_144474902_n.jpg


   
SvaraCitera

callmejimmy: Vad fasen hände med musiken som betydde något? Ramones

fix'd


   
SvaraCitera

Klart det måste finnas punkband nuförtiden också.  🙂


   
SvaraCitera

stoppljus:
Klart det måste finnas punkband nuförtiden också.  🙂

fanns det kammarmusikensembler eller pianosolister eller bebopkvartetter som betydde något för ungdomar i slutet av sjuttiotalet?


   
SvaraCitera

Säg det... Tråkigt är det!


   
SvaraCitera

Ramones är nog bland det sämsta jag vet


   
SvaraCitera

Xisco: Jag dödade den:

302168_10150379492257654_144474902_n.jpg

Var har du kepan med texten "SnutJävel"! Icke!
Det är väl ett band från Falköping om jag inte missminner mig?


   
SvaraCitera

callmejimmy: Vad fasen hände med musiken som betydde något? Sex Pistols, Operation Ivy, Ramones, Misfits, The Replacements och The Clash. Nu är det Justin Fucking Bieber och One Direction som gäller. (spyr) Någon som håller med eller har några bra förslag på punkband?

Det går knappast att jämföra Misfits och Justin Bieber i och med att Misfits var relativt underground när de höll på (räknar inte coverbandet) medan Justin Bieber är en mainstreamartist. Det finns bra undergroundband idag också.


   
SvaraCitera

Gruvan: Var har du kepan med texten "SnutJävel"! Icke!
Det är väl ett band från Falköping om jag inte missminner mig?

Vet ej har inte koll på sådant ;D
+ hade bytt kläder med en polare i min gamla klass. Han såg ut som jag (en töntig glasögonorm i sportjacka) och jag såg ut som en rökande punkare 🙁


   
SvaraCitera

Xisco: Vet ej har inte koll på sådant ;D
+ hade bytt kläder med en polare i min gamla klass. Han såg ut som jag (en töntig glasögonorm i sportjacka) och jag såg ut som en rökande punkare 🙁

Ofan! Du har dock glömt ciggen! Cool

Visstet, det är ett band, låter för jävligt dock.


   
SvaraCitera