Aviseringar
Rensa alla

Vad fan hände med punken?


Gruvan: Ofan! Du har dock glömt ciggen! Cool

hatar cigg såatteh!
+ ja all punk låter skit 😉


   
SvaraCitera

Xisco:

såg ut som en rökande

eh


   
SvaraCitera
Yaren

Punk är inte min grej. Men Pretty vacant av Sex Pistols är najs. 

Gillar mer tidig bluesinfluerad progressiv rock. Mycket mer känsla i musiken <3


   
SvaraCitera

callmejimmy: The Replacements

Räknas det faktiskt som punk?

Och förövrigt så lever och verkar punken än i dag.


   
SvaraCitera

df rqp:

eh

äckligt med rökare


   
SvaraCitera

Dog väl ungefär när The Clash gjorde rock the kasbah


   
SvaraCitera

... det jag vill fortsätta säga att punken lever idag, men i olika skepnader. Oftast kan man hitta influenser som i post-punkband som Holograms, the Soft Moon och tja till och med the Drums.

Dessutom finns ju svenska Masshysteri som tyvärr lade av för några år sedan


   
SvaraCitera

Iofs glöm inte Räserbajs gott folk.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssnar egentligen på nästan alla rockgenreer från 60, 70 och 80 talet men det jag menar är att musiken som spelas mest är mainstream musiken. Punkmusiken finns fortfarande men tråkigt nog har kulturen nästan försvunnit, eller blivit till något som liknar det punk en gång var. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Räknas det faktiskt som punk?

Och förövrigt så lever och verkar punken än i dag.

lyssna på skivan STINK av the replacements, defenetivt punk. 🙂


   
SvaraCitera

callmejimmy: Ramones

Döda sedan 10-12 år.


   
SvaraCitera

callmejimmy:
Tänkte bara kolla om det är någon annan en jag som undrar var alla punk ikoner tog vägen. Vad fasen hände med musiken som betydde något? Sex Pistols, Operation Ivy, Ramones, Misfits, The Replacements och The Clash. Nu är det Justin Fucking Bieber och One Direction som gäller. (spyr) Någon som håller med eller har några bra förslag på punkband?

Problemet med punken är ju att den mesta musiken är skit och att ingen verkar bry sig om att det mesta är skit då det på något sätt verkar vara en del av den genren. Ett finger upp i röven på det normala och att inte bry sig är ju en del av punken. Eftersom så mycket är skit inom punken tror jag därför den attraherar väldigt få och att den därför får svårt att överleva inom den breda allmänheten med undantag inom mindre mer alternativa grupper. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Döda sedan 10-12 år.

Vet, men vad jag menar är varför det inte kommer ny punk. Det kommer ju men den är inte lika stor idag


   
SvaraCitera

callmejimmy:

Vet, men vad jag menar är varför det inte kommer ny punk. Det kommer ju men den är inte lika stor idag

anledningen till att punken inte är lika populär idag är antagligen för att folk inte uppskattar punken lika mycket idag.


   
SvaraCitera