Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag brukar klara av smärta rätt bra, men det här dödar mig.
Mina halsmandlar har växt till gastronomisk storlek, och förutom att det gör ont när jag sväljer verkar de ha "växt" sig så stora att jag måste ta i för att ens kunna svälja. När jag gapar ser man att det verkligen ser trångt ut vid svalget.

När jag ska sova klarar jag bara sova några timmar innan jag vaknar av att det gör okristligt ont i halsen och jag orkar knappt äta. De två senaste dagarna har jag i desperation ätit uppemot 9 ipren/dag + x antal bafucin och zyx. Det lindrar, men hjälper knappast mer än så.

Jag har haft sånt här halsont förut, men då varade det 1 dag/natt bara, nu är det 3:e dagen jag har ont, varav de två senaste dagarna varit hemska.

Har även av och till ont i öronen och det känns som att det trycker i dem varje gång jag sväljer+gör lite ont.

Jag vet inte vad fan jag ska göra. Min moder tycker att jag ska gå till akuten, men en kompis, som jobbar som undersköterska säger att det typ inte är någon idé eftersom de bara kommer ge mig någon medicin som jag kan köpa själv och sen kommer inget mer hända. Istället tycker hon att jag ska boka tid, men gud vet när jag då får gå dit, och det är ju NU jag har så här förbannat ont och hellre skulle se mig död.

Så vad fan bör jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har för mig att Mucoangin var en bra kompis när jag hade dumt halsont. Annars brukar jag leva på glass, se något positivt med det onda liksom. Dold text: Krya på dig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Har för mig att Mucoangin var en bra kompis när jag hade dumt halsont

vad är det för ngt?

Supply and Demand:

Dold text:

tack!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad är det för ngt?

http://www.mucoangin.se/item_2/mucoangin_.html halstabletter typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

http://www.mucoangin.se/item_2/mucoangin_.html

åhnej, det ser ut som de läskiga jag åt förut som bedövade tungan mer än halsen :C


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

åhnej, det ser ut som de läskiga jag åt förut som bedövade tungan mer än halsen :C

låt den ligga långt in nära halsen istället för mitt på tungan då [tard]


   
SvaraCitera
KoerV

Operare bort dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

åt den ligga långt in nära halsen istället för mitt på tungan då

var ju långt inne på tungan det domnade![surprised]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

var ju långt inne på tungan det domnade![surprised]

men hellre att tungan + halsontet domnar än att man dör varje gång man sväljer [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KoerV:

Operare bort dem.

men ja, det är ju jättebra och görs i en kovändning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

men hellre att tungan + halsontet domnar än att man dör varje gång man sväljer

använder ju andra saker som fungerar minst lika bra men ej domnar bort tungan[no-no] men gör ont ändå[sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

använder ju andra saker som fungerar minst lika bra men ej domnar bort tungan[no-no] men gör ont ändå[sad]

Jag brukar använda allt [blush]


   
SvaraCitera

Du kan ju ha halsfluss och det kan tydligen bli väldigt farligt om man inte behandlar det. Jag fick halsfluss förra året, behandlade icke, pratade med min moster som sjuksköterska och hon blev: jättearg på mig.
Har du någon feber? Jag fick svullen hals, vita fläckar och jättehög feber.


   
SvaraCitera

Kan du inte ringa vårdcentralen? Om du har halsfluss så kan du få antibiotika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du kan ju ha halsfluss och det kan tydligen bli väldigt farligt om man inte behandlar det.

[cry]

Nintendo:

Har du någon feber? Jag fick svullen hals, vita fläckar och jättehög feber.

äter typ ipren konstant, så nej har ingen feber, mer än igår natt[blush] har väldigt, väldigt svullen hals, men inga fläckar vad jag kan se.

Sagitta:

Kan du inte ringa vårdcentralen?

borde nog göra detta... funderar annars på att vänta en dag till och annars gå till akuten ändå om det inte blivit bättre


   
SvaraCitera