Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej UM, nu ska jag tynga ner er med att rådfråga er.

Jag har varit intresserad av en klasskompis ganska länge, vi har umgåtts ganska mycket utanför skolan och nu är det väl någon sorts romans på gång med brist på bättre ord.

Till saken hör den att hon inte vill att någon ska veta om det vilket jag har förståelse för i och med att vi går i samma klass. Men när jag frågar henne om hon är säker på vad hon känner för mig så svarar hon att hon inte vet, att hon tror sig gilla den jag är när jag är med henne, men att hon inte har känslor för den jag är på skolan.

Jag frågade henne om det verkligen är den jag är när jag är med henne som tilltalar eller närheten, varpå hon svarade "både och".

Är det kört här? Är det lika bra att lägga ner innan det blir ännu värre eller ska jag ge henne tid?

Jag vet liksom med mig att "jag vet inte" inte är svar nog i längden.


   
Citera
Ämnesstartare

Verkar knasigt att hon inte vill att folk ska veta om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon skäms för att umgås med dig.

dumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Verkar knasigt att hon inte vill att folk ska veta om det

Kan förstå, tycker det vore lite jobbigt själv. Men samtidigt så kanske det är ett sätt att kunna hålla flera bollar i luften, sånt är ju omöjligt att veta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kan förstå, tycker det vore lite jobbigt själv. Men samtidigt så kanske det är ett sätt att kunna hålla flera bollar i luften, sånt är ju omöjligt att veta...

Precis. [sad] Du får försöka få henne att tala klarspråk helt enkelt.


   
SvaraCitera

Redbulls:

hon skäms för att umgås med dig.dumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du borde inse själv hur dumt det låter. Skulle bli enormt sårad. Varför vill hon inte att någon ska veta att ni umgås? Hon måste ju uppenbarligen ha något problem med det. Typ.. skämmas?

Tror endast att det där kommer att bli plågsamt i längden. Vet hon inte nu så lär hon inte veta det senare heller.

Hon verkar bara dum, kort sagt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Verkar knasigt att hon inte vill att folk ska veta om det

Precis vad jag tänkte säga. Jobbar man ihop är det ju förståeligt om man vill hålla det hemligt - i alla fall till en början. Men när man går i samma klass känns det lite wtf[confused]

Dan_the_ironman:

att hon inte har känslor för den jag är på skolan

Hmm... eh... är du olika när du är med henne och när du är på skolan? Ok det jag egentligen undrar är om du är olika när du är på skolan och... ja, inte är på skolan.

Vill hon sen hålla det hemligt så får hon ju skylla sig själv att hon inte har känslor för den du är på skolan, hade hon inte velat det så hade du väl varit så som du är med henne jämnt... eller?

Jag vet inte, hade jag varit du hade jag nog satsat, jag menar... du är ju bara lite i skolan jämfört med hur mycket du kan vara med henne.

Dold text: Haha, sats[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du får försöka få henne att tala klarspråk helt enkelt.

Hon säger att hon hatar när hennes vänner pratar med henne och kritiserar henne för sånt. Det klagade hon på långt före detta med så just den biten är inte det som skaver mest utan att hon inte vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hon säger att hon hatar när hennes vänner pratar med henne och kritiserar henne för sånt. Det klagade hon på långt före detta med så just den biten är inte det som skaver mest utan att hon inte vet.

Hon verkar komplicerad. Men alla har vi ju våra egenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

är du olika när du är med henne och när du är på skolan?

Jag är mycket lugnare när jag är med henne, på skolan känns det som att man måste sjunka lite i mental ålder för att kunna stå ut lite...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Varför vill hon inte att någon ska veta att ni umgås? Hon måste ju uppenbarligen ha något problem med det. Typ.. skämmas?

Dan_the_ironman:

Hon säger att hon hatar när hennes vänner pratar med henne och kritiserar henne för sånt. Det klagade hon på långt före detta med så just den biten är inte det som skaver mest utan att hon inte vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hon säger att hon hatar när hennes vänner pratar med henne och kritiserar henne för sånt

Fuck jag tar tillbaka det jag sa. Jag har svårt för tjejer som värderar sina vänners åsikter om vad hon har för kläder, vem hon är ihop med, etc. lika högt som sina egna.

Men det är bara vad jag tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kritiserar henne för att hon umgås med dig, eller hur menar du? Tycker ändå hon borde kunna stå för det.. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Tycker ändå hon borde kunna stå för det.. typ.

Jag vet inte om det hänger ihop med att hon inte är säker än, men jag vet inte.

Det känns ganska dött lopp faktiskt, jag får väl ge henne några veckor.


   
SvaraCitera