Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska jag spela?


Ämnesstartare

Jag behöver något nytt, inget FPS, gärna någon slags RPG, inget trögt, inget hack 'n slash á la Diablo, jag testade oblivion, jag blev galen av vansinne, det var för mycket springande.

Jag är kräsen och kommer antagligen rata alla förslag. [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

cthulhu dark cornes of the earth

!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

cthulhu dark cornes of the earth

Jag klarar inte av skräckspel, jag sket nästan på mig av skräck när jag försökte spela Doom III då det kom ut [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att inte mirrors edge kommit ut än, hm.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Jag klarar inte av skräckspel, jag sket nästan på mig av skräck när jag försökte spela Doom III då det kom ut [cry]

haha, synd! du går miste om väldigt bra spel.

the witcher kanske? inte speciellt trögt, en del hack'n'slash men mycket story och väldigt långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

the witcher

Whoa, 9gb. Men jag tankar så får jag se, tar gärna emot fler tips!


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Whoa, 9gb.

se till att tanka den nya "enhanced edition"!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

jag testade oblivion, jag blev galen av vansinne, det var för mycket springande.

En hel del springande nog men du har väl observerat att man kan flytta sig omedelbart från det ena stället till det andra genom att klicka på platser på kartan över världen? Kan ju annars gå timmar till resandet på fot eller häst och man måste till många olika platser för att göra ett uppdrag. Då jag var nybörjare i spelet så märkte jag inte denna möjlighet i början och sedan då jag märkte den så blev jag lite frustrerad över hur mycket tid gått åt till resande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

se till att tanka den nya "enhanced edition"!

Det gjorde jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baldur's Gate.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mass effect, sci-fi rpg. Jag har blivigt handikappad av rts och klarar inte av spel där man inte kommer in i action på 5 minuter från de att man startar. Annars skulle jag lätt spela klart mass effect.


   
SvaraCitera

CUBIC_Cube:

the witcher kanske?

Ser rätt bra ut, men folk säger att det krävs lite kräm i datorn.

Jag sitter på en Intel Core 2 Duo processor 2.4 GHz,
3Gb ram och ett Nvida Geforce 8400M GS 256mb
Inte så mycket jag vet, men det är en laptop :/
Måste spela World in Conflict på Low, det är inte ögongodis direkt.

Så kommer min dator klara detta spel med hyfsad grafik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tankade backpacker 3 ^^

wakajwaka:

Annars skulle jag lätt spela klart mass effect.

Mass effect underhöll jag mig med i ett par veckor i sommras, jag fick det aldrig att fungera utan att krascha en gång per 3-4 timmar, tappade tålamodet och avinstallerade efter ett tag :*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Mass effect underhöll jag mig med i ett par veckor i sommras, jag fick det aldrig att fungera utan att krascha en gång per 3-4 timmar, tappade tålamodet och avinstallerade efter ett tag :*

Ah ok, har aldrig orkat lira i mer än 3-4 timmar, jag har någon typ av adhd när det gäller spel. Jag gillar dialogerna å så, men de är bara för jävla långsamt!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Ah ok, har aldrig orkat lira i mer än 3-4 timmar, jag har någon typ av adhd när det gäller spel. Jag gillar dialogerna å så, men de är bara för jävla långsamt!!!

Samma här, jag orkar typ oftast med ett nytt spel i 10 minuter sen är det tråkigt som fan, väldigt sällan något underhåller mig mer än ett par timmar. :/


   
SvaraCitera