Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska man rösta på i höst?


Gentlemannen:

Om jag inte minns helt fel så har det gjorts forskning på området som faktiskt visar att de som styrt landet oavsett vilka de varit i regel varit väldigt bra på att infria sina vallöften.

"Väldigt bra", får stå för den forskningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

"Väldigt bra", får stå för den forskningen.

Om jag inte minns fel så hade undersökningen gått igenom alla vallöften ett antal olika regeringar givit inför valen och sedan bockat av hur många av dem som varit uppfyllda i slutet av mandatperioden och om jag inte minns helt fel så hamnade snittet på runt 90%.

Exempel:
Vallöfte: Vi ska bygga 100 nya äldreboenden.

Undersökningen: Hur många nya äldreboenden byggdes under mandatperioden, byggdes 100 eller flera = vallöftet uppfyllt, byggdes det färre än 100 = vallöftet inte uppfyllt.


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

miljö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har mest oförfinade, ej genomtänkta åsikter.
Har inte direkt koll på dagens politik mer än att jag emellanåt läser ledar- och debattsidor och dyl.

Vet inte vad jag ska rösta. Jag röstade för gröna EU-parlamentariker i EU-valet, men mitt förtroende för miljöpartiet (och de röda) som regeringsbildare är sådär.


   
SvaraCitera

F!


   
SvaraCitera

PP, V eventuellt MP, om vi snackar realistiska partier alltså.


   
SvaraCitera

Coola människor äter gröt.


   
SvaraCitera

FP


   
SvaraCitera

Mp.


   
SvaraCitera

vet inte heller vad jag ska rösta på [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag orkar rösta blir det antagligen vänsterpartiet, bara för att. Jag tror inte på parlamentarism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

PP, V eventuellt MP, om vi snackar realistiska partier alltså.

Typ. Om man tar bort MP-liberalerna då alltså. PP och V är de enda som det finns någon som helst poäng i att rösta på. De är pyttesmå steg i rätt riktning. Egentligen är det dock ganska mycket skitsamma vem som vinner valskådespelet.

Synd man inte kan rösta på detta:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

NY POLITIK BEHÖVS!


   
SvaraCitera

Miljön är viktigast.


   
SvaraCitera