Aviseringar
Rensa alla

Vad får man ha på sig i klassrummet?


isola: Slöjor döljer ej ansiktet när du böjer dig ned eller är ngt folk sitter och pillar med.

Mössor och kepsar döljer inte heller ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Slöjor döljer ej ansiktet när du böjer dig ned eller är ngt folk sitter och pillar med.

Slängde hn ut dig för att du hade ringar på fingrarna? Då måste du ju ha hållit på med dem.

Jävla trams att ha på sig luvor, mössor och kepsar inomhus. Sitt och svetta upp era huvuden och hår hemma om ni vill men det är  störande i sällskap av andra. Ser dumt ut också.

luvor och mössor döljer inte heller ansiktet men kepsar ja.
nej, jag gjorde inte ett skit, hade händerna på bordet sen kom hon och lacka. det enda jag gjorde med händerna var att jag knäckte fingrarna, rättade till håret och skrev.
Sen att du ifrågasätter min klädstil är bara larvigt och inget jag tänker svara på.


   
SvaraCitera

Vill man ha luva eller keps så tycker jag man ska få ha det precis som att man får bära slöja. Så länge de inte stör lektionen eller beter sig illa så ser jag inget problem.

Att påstå att andra inte ska få bära de kläder de trivs med och samtidigt tala för jämställdhet och respekt för andra kulturer är hypokrati.


   
SvaraCitera

Federal Agent:

Mössor och kepsar döljer inte heller ansiktet.

kepsar döljer ansiktet om man böjer sig ned. och varför skulle man ens ha på sig ytterkläder inomhus?

kuddenärmjuk:

luvor och mössor döljer inte heller ansiktet men kepsar ja.
nej, jag gjorde inte ett skit, hade händerna på bordet sen kom hon och lacka. det enda jag gjorde med händerna var att jag knäckte fingrarna, rättade till håret och skrev.
Sen att du ifrågasätter min klädstil är bara larvigt och inget jag tänker svara på.

ja precis, du knäckte fingrarna och antagligen störde det väl lektionen om du höll på så en massa. du får ha vilken klädstil du vill men du ska inte ha ytterkläder på dig inomhus, det är ej så svårt att förstå.


   
SvaraCitera
Turbo

Lärarna säger alltid till om nån har keps eller luva på sig men dom säger aldrig till mig om jag har de


   
SvaraCitera
Draug

clowndräkt är acceptabelt, men tighta cykelbyxor är absolut inte tillåtet i klassrummet.


   
SvaraCitera

trodde först du var kudhos som omreggat o-o


   
SvaraCitera

isola: kepsar döljer ansiktet om man böjer sig ned. och varför skulle man ens ha på sig ytterkläder inomhus?

Inte så mycket mer än om man inte har keps och inte öht om man har den bak och fram. Slöjan används också utomhus så det är inget argument.


   
SvaraCitera

isola:

kepsar döljer ansiktet om man böjer sig ned. 

Det gör långt hår också. Om du har kepsen bak och fram så döljer den inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Federal Agent:

Mja, diskriminering, men isåfall kan man ju sätta på sig vafan som helst och hänvisa till sin religion. En KKK-dräkt som du nämnde tillhör ju protestantism, vilket är en del av kristendomen, så rent objektivt och lagligt skulle man kunna ha på sig en sådan och hänvisa till sin religion om muslimer får ha slöja av religiösa skäl.

fasst KKK-dräkt går nog att anmäla på något sett pga det dom står för, dessutom bor jag i eskilstuna och är ofta i fröslunda där det nästan bara finns invandrare så skulle ju inte leva länge:PSamma som att tatuera ett stort hakkors mitt i pannan, då blir det nog hmf. men ja jag håller med.

aristoteles:
Vill man ha luva eller keps så tycker jag man ska få ha det precis som att man får bära slöja. Så länge de inte stör lektionen eller beter sig illa så ser jag inget problem.

Att påstå att andra inte ska få bära de kläder de trivs med och samtidigt tala för jämställdhet och respekt för andra kulturer är hypokrati.

förlåt råkade citera dig men du har helt rätt.

isola:

kepsar döljer ansiktet om man böjer sig ned. och varför skulle man ens ha på sig ytterkläder inomhus?

ja precis, du knäckte fingrarna och antagligen störde det väl lektionen om du höll på så en massa. du får ha vilken klädstil du vill men du ska inte ha ytterkläder på dig inomhus, det är ej så svårt att förstå.

men att jag knäckte fingrarna har inte ett skit med mina ringar att göra.
luvor sitter på tröjor som kallas "hoodies" och är ett "inomhusplagg" och då tycker jag att man ska få nyttja allt man betalar för på tröjan, men när vi endå håller på kan jag ju kavla upp ärmarna eller? sen kan jag inte låta bli att fråga om hårspännen och snoddar är utomhusplagg för att det är nått man har på huvudet?


   
SvaraCitera

isola: kepsar döljer ansiktet om man böjer sig ned. och varför skulle man ens ha på sig ytterkläder inomhus?

Spelar anledningen någon roll? Varför ska man behöva ta från människor rätten att bära det som de trivs med? Det är ju inte så att någon kommer till skada för att en keps används inomhus. Man får såklart tycka att det är märkligt och till och med ser dumt ut, men det ska väl inte appliceras i ett klassrum, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
trodde först du var kudhos som omreggat o-o

nej jag är inte han:)


   
SvaraCitera

kuddenärmjuk: fasst KKK-dräkt går nog att anmäla på något sett pga det dom står för, dessutom bor jag i eskilstuna och är ofta i fröslunda där det nästan bara finns invandrare så skulle ju inte leva länge:PSamma som att tatuera ett stort hakkors mitt i pannan, då blir det nog hmf. men ja jag håller med.

Allt går att anmäla. Frågan är om det ger gehör. Vad jag vet är det inte olagligt att bära KKK-dräkt.


   
SvaraCitera

Det är ohyfsat, men jag är tvehågsen till ifall man ska tillämpa en sådan regel.


   
SvaraCitera

haha hur fan kan det störa lektionen? 


   
SvaraCitera