Aviseringar
Rensa alla

Vad finns det för olika eu mopeder klass 2 ?


Ämnesstartare

Hej
Som kanske rubriken berättar så letar jag efter
moppe klass 2 ... Är det någon vet några tips på moppar ?[party]


   
Citera

Vespa?


   
SvaraCitera

Seriöst? Du är medveten om att dessa endast får gå i 25km/h va? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart ska man trimma...........


   
SvaraCitera

Sjoblom:

Självklart ska man trimma...........

Varför ens då skaffa en klass 2? Då kan du spara dig själv besväret och skaffa en lätt MC, lika olagligt att köra dem utan körkort som en trimmad klass 2-moppe...


   
SvaraCitera
Bakric

S3ON:

Varför ens då skaffa en klass 2? Då kan du spara dig själv besväret och skaffa en lätt MC, lika olagligt att köra dem utan körkort som en trimmad klass 2-moppe...

Nope, MINdRE olagligt (möjligen lite mer oansvarigt, men det är en annan sak).
Kör man lätt MC utan körkort så är det bara olovlig körning medans om man kör trimmad moppe så är det olovlig körning (vem fan har kort som gäller för trimmade mopeder?) framförning av oskattat och oförsäkrat fordon, modifikationer bortom gränserna för typintyget och diverse dynga.
Dessutom är det mycket billigare[rolleyes]


   
SvaraCitera
Bakric

S3ON:

Varför ens då skaffa en klass 2? Då kan du spara dig själv besväret och skaffa en lätt MC, lika olagligt att köra dem utan körkort som en trimmad klass 2-moppe...

Nope, MINdRE olagligt (möjligen lite mer oansvarigt, men det är en annan sak).
Kör man lätt MC utan körkort så är det bara olovlig körning medans om man kör trimmad moppe så är det olovlig körning (vem fan har kort som gäller för trimmade mopeder?) framförning av oskattat och oförsäkrat fordon, modifikationer bortom gränserna för typintyget och diverse dynga.
Dessutom är det mycket billigare[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aja få fundera på det (;
Tack för svaren (;


   
SvaraCitera

alltså jag är en oteknisk tjej och jag skulle kunna googla fram svaret på det på en sekund.


   
SvaraCitera