Aviseringar
Rensa alla

Vad för ansvar har man för andras känslor?


Ämnesstartare

Jag känner ofta att jag har ett ansvar för andras känslor. Speciellt personer som jag gillar. Men även andra. Personer som jag tycker är jobbiga, fula, osv. Säg om du raggar på någon, sedan så inser du vilken idiot eller hur ful personen egentligen är. Så tänker du woot?! Har jag då ett ansvar för personens känslor?

Jag menar, jag vill ju inte bli behandlad så själv. Men jag orkar inte bry mig om det, jag menar jag kan väl inte alltid tänka hur jag skulle vilja bli behandlad om jag var sådär ful och jobbig???!? 


   
Citera
mynona

Man har ansvar för både sina egna och andras känslor och måste finna en balans. sårar man utan avsikt att såra behöver man inte ha dåligt samvete. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det mynona sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellre för lite än för mycket ansvar. människor som hänger mycket tid till att avgöra hur de ska bete sig för att bespara andra människor jobbiga känslor är generellt sett sådana jag helst vill ha så långt borta som möjligt från mina känslor. blir dessutom sjukt kränkt när andra människor tror att de har ansvar över att jag är dum i huvudet och ledsen. lägg av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
hellre för lite än för mycket ansvar. människor som hänger mycket tid till att avgöra hur de ska bete sig för att bespara andra människor jobbiga känslor är generellt sett sådana jag helst vill ha så långt borta som möjligt från mina känslor. blir dessutom sjukt kränkt när andra människor tror att de har ansvar över att jag är dum i huvudet och ledsen. lägg av.

TACK! Hjärta Precis, det är ju superförnderande att människor inte fattar detta OMGOMG Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

atheos: TACK! Hjärta Precis, det är ju superförnderande att människor inte fattar detta OMGOMG Rodnar

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har råkat göra en lärare ledsen när jag sa att hon var ful och hade konstiga kläder så hon började gråta, men ibland tänker jag inte på vad jag säger det bara blri så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

khgfghj: har råkat göra en lärare ledsen när jag sa att hon var ful och hade konstiga kläder så hon började gråta, men ibland tänker jag inte på vad jag säger det bara blri så...

wtf, hur gammal var du?
vilket var ditt motiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox:

wtf, hur gammal var du?
vilket var ditt motiv?

ne ville bara jävlas för jag var så trött på allting och hon bara babblade om allt skit hon skulle lära ut
17-18

mina klasskompisar tyckte jag var cool och skrattade med mig åt henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast alla tyckte de.t.. var bara att jag råkade kommentera
hata skolan


   
SvaraCitera