Aviseringar
Rensa alla

vad för lära-känna lekar gjorde ni första dagen på gymnasiet?


Ämnesstartare

jag har jätte svårt för sådana saker, speciellt med helt nya människor. Så tänkte att det kanske skulle underlätta att få veta lite hur dom går till på olika sätt [smile]


   
Citera

Vi kastade avföring på varandra, det går till som så att man kastar avföring på den man tycker minst om.


   
SvaraCitera

Eller den som man tror att man kommer tycka minst om.


   
SvaraCitera

Vi fick intervjua varandra i små grupper. Det var skämtsamt och kul. Sen presenterade vi de andra inför klassen typ.


   
SvaraCitera

Ja vadfan gjorde vi... [shake]


   
SvaraCitera

Roll on:

Eller den som man tror att man kommer tycka minst om.

[badgrin]


   
SvaraCitera

Martin gillar mögel, Johan gillar Jaromir Jagr, Matilda gillar morotsjuice, Ekatarina gillar eter.

Etc.


   
SvaraCitera

Jag minns inte om det var första dagen eller någon annan dag, men vi blev ihopparade och fick intervjua varandra, sen renskrev vi intervjuerna och läraren gjorde dem till häften som alla fick. Jag fick vara med Budo. Minns pga hittade häftet hemma hos morsan för ett tag sen.

Sen så hade vi även någon slags nollning där treorna hittade på grenar som ettorna och tvåorna fick göra. Det var halvskoj.

Schism:

Martin gillar mögel, Johan gillar Jaromir Jagr, Matilda gillar morotsjuice, Ekatarina gillar eter.

Gjorde denna också. Johan gillade Jägermeister och Igor gillade ingenting.


   
SvaraCitera

minns ej vad vi gjorde.. tror inte dte var så mkt, var nog mer nu när jag började högskolan faktiskt[blush]

fast nu har vi kört konstiga leker typ "evolutionsleken" och "zoombieleken" och "snöret"[shake]


   
SvaraCitera

Olika uppdrag.


   
SvaraCitera

Vi presenterade oss bara lite kort. Bland annat vilken stadsdel, hur gamla vi är. Och varför vi sökte in till just det gymnasiet som vi hade hamnat på.


   
SvaraCitera

Vi slog varandra med tidningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi skulle säga vårt namn och sen något vi gillade på samma bokstav, e.x. "Jag heter Babydoll och jag gillar b-filmer"


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

"zoombieleken"

lolwut? [bigsmile]


   
SvaraCitera

iddqd:

Sen så hade vi även någon slags nollning där treorna hittade på grenar som ettorna och tvåorna fick göra. Det var halvskoj.

ah, sånt hade vi också. Fast när vi gick i tvåan fick vi aldrig göra grenar åt ettorna p.g.a. risk för att det skulle spåra [mad]


   
SvaraCitera