Aviseringar
Rensa alla

vad för lära-känna lekar gjorde ni första dagen på gymnasiet?


xsaosinx:

lolwut?

mmm[blush]

man står i 1 ring, så är en zoombie i mitten, så går den mot ngn, då ska den personen kolla på ngn annan som ska säga personens namn så går zoombien iväg![crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

man står i 1 ring, så är en zoombie i mitten, så går den mot ngn, då ska den personen kolla på ngn annan som ska säga personens namn så går zoombien iväg![crazy]

Haha, tänker mig att den här personen i mitten går med armarna utsträckta och låter "ghurrruuuufruuuurrr..." som en zombie. [blush]


   
SvaraCitera

Jag hatar lära-kännalekar. De är sämst. Tack och lov tvingades jag bara in i en sån (om jag inte förträngt någon mer) när jag började ettan, vi fick sitta i en ring och typ säga varandras namn. Om man glömde någon blev man lite slagen i huvudet av treorna som nollade oss.
Sen var det massa förnedringsgrejer också, min skola är ökänd för det.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Haha, tänker mig att den här personen i mitten går med armarna utsträckta och låter "ghurrruuuufruuuurrr..." som en zombie.

man skulle ha armarna utsträckta! fast de flesta lät ej![blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

man skulle ha armarna utsträckta! fast de flesta lät ej![blush]

Var det någon som lät då? [blush][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men alltså hur vanligt är det egentligen med nollning på gymnasiet? skulle hemskt gärna slippa det...


   
SvaraCitera

suckonthatbitch:

men alltså hur vanligt är det egentligen med nollning på gymnasiet? skulle hemskt gärna slippa det...

Vi hade det på mitt gymnasium. Var mest roliga lekar/konstiga grenar. Inget speciellt


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Var det någon som lät då?

ngn var det nog![surprised]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ngn var det nog![surprised]

lol awesome [bigsmile]


   
SvaraCitera

suckonthatbitch:

men alltså hur vanligt är det egentligen med nollning på gymnasiet? skulle hemskt gärna slippa det...

det är SJUKT roligt. var inte nervös, bara driv tillbaka[wink]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Vi slog varandra med tidningar.

de gjorde min klass förra året [crazy]


   
SvaraCitera

angelis:

de gjorde min klass förra året [crazy]

[blush][blush]


   
SvaraCitera

Jag gick bild första året på gymnasiet, så vi fick sitta i par och berätta saker om oss själva, och sedan fick vi rita saker som personen hade berättat för oss. Sen fick vi ha det som "stödord" och berätta för klassen om den andra personen.

Sedan hade vi lite random lekar med de äldre eleverna på samma linje. Minns inte riktigt vad.

Sedan bytte jag till samhäll på distans och behövde inte göra några lära känna-lekar eftersom jag aldrig träffar mina "klasskamrater". Det är awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men i klassen man hamnar har väll alla där valt samma linje? eller är det blandat? [smile]


   
SvaraCitera
r4ll3

Vi fick sitta i en ring, hela klassen. Sen fick någon börja med att säga sitt förnamn samt ett djur som börjar på samma bokstav som förnamnet, t.ex.: Anton Apa. Sen fick nästa person säga vad föregående person sade, samt sitt eget namn, alltså t.ex.: Anton Apa, Robin Räv. Sen fortsatte det så, så att ju längre man gick i cirkeln blev det flera namn.

Det var bra sätt att lära sig vad alla heter faktiskt. [smile]


   
SvaraCitera