Aviseringar
Rensa alla

Vad för mobil och mobilabonnemang bör jag köpa?


Arlo
 Arlo

Leijonsparf:

men det är ju inte ett riktigt begrepp. kapacitiva och resistiva pekskärmar känner jag till, men "värmetouch" är ett sånt begrepp som får mig att vilja proklamera flumskola och skicka folk till gulag.

Ja det kan man ju tycka. Å andra sidan skulle sådana begrepp förvirra en mindre insatt allmänhet. Blir nog lättare på det här sättet, även om det inte riktigt är ett korrekt namn för tekniken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

Ja det kan man ju tycka. Å andra sidan skulle sådana begrepp förvirra en mindre insatt allmänhet. Blir nog lättare på det här sättet, även om det inte riktigt är ett korrekt namn för tekniken.

det blir det inte alls. testa att googla och se hur många träffar du får på respektive begrepp. "värmetouch" beskriver ju inte ens hur tekniken fungerar.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

bögjenn:

??

Ja[y]

fast den är lite stor klumpig, annars är den rätt.
De andra i desire-serien är rätt lika i funktion annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

Ja

THX!!


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Leijonsparf:

det blir det inte alls.

ah, sant.
"Värmetouch" har väl helt enkelt blivit ett av många konstiga begrepp i folkmun, utan en riktig anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

ah, sant.
"Värmetouch" har väl helt enkelt blivit ett av många konstiga begrepp i folkmun, utan en riktig anledning

men det stämmer ju inte ens. gör en googlesökning, runt 100 träffar. du får fler träffar på "träskkanin".


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Leijonsparf:

. du får fler träffar på "träskkanin".

aja. har ingen aning om varifrån begreppet kommer, har bara hört det nånstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

aja. har ingen aning om varifrån begreppet kommer, har bara hört det nånstans.

men det handlar ju uppenbarligen inte om "folkmun". man får ju knappt träffar på det på google. nog så god anledning att sluta använda skiten innan det får något fäste. kapacitiva pekskärmar mäter kapacitans. så krångligt är det inte. värme har liksom inte ens något med saken att göra, något som väldigt väl illustrerades av att jag precis använde pekskärmen på min nexus s med hjälp av en nedsaltad isbit direkt från frysen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HTC wildfire har ej svikit mig. lagom stor touch mobil


   
SvaraCitera

Hej! Om ni är ute efter ett stabilt abonnemang utan några som helst dolda avgifter så vill jag bara tipsa om Vimla!
Vimla går under telenors nät och är väldigt pålitligt (bra täckning) och kostar för mig som redan tipsat 3personer 70 kr/månaden.
Om ni blir medlem via min länk ( https://vimla.se/?201611120910320370 ) får ni 10kr rabatt för VARJE framtida månadsfaktura och även jag *Win-win*. Det är de som gör vimla så himla bra! Och även att surf,samtal/sms som inte används under månaden sparas vidare tills det går åt.
Det här är inget samarbete med vimla men jag tycker att det är så bra. Har aldrig betalat mer än 70kr varje månad och då har jag 2GB surf 60 samtal 600 meddelanden.
Hör ofta från mina vänner som har 3, Telia, tele2 att de kan betala upp till 6,7-800kr i månaden vilket är helt skrattretande, Och det är oftast då dolda avgifter.
Vimla har heller ingen uppsägningstid så ni kan säga upp närsomhelst. Just nu har dom ett erbjudande på 22GB för 150 kr/mån i tre månader, du kan alltså spara 66GB och sedan byta till t.ex 2GB surf/mån abonnemanget superenkelt!
Men klicka in på min länk och kolla för er själva -> https://vimla.se/?201611120910320370


   
SvaraCitera