Aviseringar
Rensa alla

Vad för reptil ska jag köpa?


Ämnesstartare

Jag har bestämt mej för att köpa en reptil av nåt slag, jag har kollat på geckoödlor skäggagamer majsormar men kan inte bestämma mej...
har ni några förslag på nån rejäl reptil men ändå bra för nybörjare?


   
Citera
Ämnesstartare

orm! jag vill också ha en.

f.ö var det en huggorm hemma hos mig för ett par veckor sedan. det var lite creepy though!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tillgång till ett terrarium som är typ 50cm på lånngsidan och 25cm på kortsidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill gärna ha en orm/ödla som jag slipper mata med grisfoster, hehe


   
SvaraCitera

NåtRandomNamn:

jag vill gärna ha en orm/ödla som jag slipper mata med grisfoster, hehe

Leguan, kanske? Vill minnas att de är växtätare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle gärna ha en leguan men jag bor fortfarande med farsan och han har en leguanfobi och tror att om äter spädbarn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(HAN tror att dom äter späbarn, inte jag)


   
SvaraCitera

Om man inte är kapabel till att själv hitta vilken art man skall ha skall man inte ha något djur överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Om man inte är kapabel till att själv hitta vilken art man skall ha skall man inte ha något djur överhuvudtaget.

så om jag vill veta vad för art som är passande för mej innan jag köper ett husjur så borde jag inte köpa ett menar du?


   
SvaraCitera

NåtRandomNamn:

så om jag vill veta vad för art som är passande för mej innan jag köper ett husjur så borde jag inte köpa ett menar du?

Du borde läsa på och själv fatta beslutet. Du ger i princip ingen information så att folk ska ge seriösa förslag på vad för djur du skall ha kan du glömma.

Om du dessutom var seriös skulle du vända dig till ett reptilforum, inte ungdomar.se. Reptiler är inte de enklaste djuren att hålla, knappast heller de billigaste.

Att du ens säger att du gärna vill ha en leguan, samtidigt som du uppger att du är nybörjare, visar bara hur lite påläst och hur oseriös du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade faktiskt tänkt att leta efter förslag på jur först och sen läsa på om djuren. det är inte så att jag skulle gå och köpa en leguan nu och kolla hur mycket ansvar den kräver efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*djur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag ska ta ditt råd om att vändaa mej till ett reptilforum, känner du till något?


   
SvaraCitera

reptiler är usch


   
SvaraCitera

NåtRandomNamn:

men jag ska ta ditt råd om att vändaa mej till ett reptilforum, känner du till något?

Men googla.[tired]

NåtRandomNamn:

Har tillgång till ett terrarium som är typ 50cm på lånngsidan och 25cm på kortsidan.

Har svårt att tro att det är lagligt för någon typ av reptil alls.


   
SvaraCitera