Aviseringar
Rensa alla

Vad för reptil ska jag köpa?


Ämnesstartare

måtten var slarvigt räknade och förlåt mej om jag upprört ej genom att fråga om du känner till ett reptilforum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för dom rådan jag hann få men jag orkar inte tjafsa mera, hej då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*råden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft skäggagamer sen jag var typ 13 år.
Väldigt goa och lugna ödlor som lever mest på grönsaker och frukt.
Men ibland vill de gärna ha Zoophobaslarver eller syrsor så de får i sig lite fett och vitaminer.

Men jag kan starkt rekommendera dessa ödlor.


   
SvaraCitera

vill ha en liten sköldpadda


   
SvaraCitera
Zsasz

NåtRandomNamn:

Har tillgång till ett terrarium som är typ 50cm på lånngsidan och 25cm på kortsidan.

Om du inte tänkte köpa ett nytt så är Skäggagamer en dålig ide då de hade förmodligen behövt ett större terrarium även när den var liten, ärligt talat, det är nog för litet för de flesta "rejäla reptiler"..

En gecko hade gått, men jag skulle inte kalla en gecko en "rejäl reptil", dock hade du nog ändå behövt köpa ett nytt terrarium när den blivit fullvuxen.. [crazy]

Ang. tips på reptil forum så är Repti.net något att titta på kanske, innan hade Krypokral.se ett väldigt bra reptilforum men jag tror det är nerlagt nu..


   
SvaraCitera

När jag var liten ville jag ha en leguan.


   
SvaraCitera

Det där lilla terrariet kan du lika gärna sälja. Det är på tok för litet för vilken reptil som helst.

Leguan rekommenderar jag absolut inte. Det kräver ett enormt intresse, pengar och kunskap då det är en svår ödla att sköta. Det är ett heltidsjobb skulle jag t.o.m våga påstå. Man måste hålla på med dom varje dag. Kliva upp tidigt för att ge frukost, släppa ut den (om den är tam) så den får motion och hålla uppsikt hela tiden. Dessutom ska den ha middag.
Man kan säga att jag har tur som är arbetslös så jag kan ta hand om mitt lilla yngel och tämja henne.

Vill du ha lite jobb med djuret så satsa på en sköldpadda (eftersom vissa av dom går i ide) eller en orm som knappt behöver hanteras.

Och till sist, skaffa inte ett djur för att det är "coolt". Det finns inget häftigt alls med djur som lider och slussas runt i olika hem för att deras patetiska ägare tröttnar. Ska man ha en reptil, eller något djur ö.h.t så måste man ha ett genuint intresse som inte dör ut.


   
SvaraCitera

Nä, du ska inte ha något djur.


   
SvaraCitera

tycker att du ska testa på det lättaste djuret först och se hur det funkar, så märker du ju om det är din grej, isf är det bara att plugga på om de lite svårare djuren och sen köra på det [cute]


   
SvaraCitera

NåtRandomNamn:

Har tillgång till ett terrarium som är typ 50cm på lånngsidan och 25cm på kortsidan.

Skaffa större. Inte sjysst att låta djuret leva på en sån liten yta.


   
SvaraCitera

Skaffa crested gecko! [y]


   
SvaraCitera

Komodo.


   
SvaraCitera

Kråkslott:

Komodo.


   
SvaraCitera