Aviseringar
Rensa alla

Vad för science fiction ska jag se?


Ämnesstartare

Letar efter bra science fictionserie att se.

Gillar star wars, men har sett allt som finns att se (och spelat allt som finns att spela, läst det mesta som finns att läsa osv)
Gillar battlestar galactica reimagined.

Har svårt för riktigt gamla serier med alla sina trikåer.

Har övervägt att se star trek, men det finns så jäääävla mycket star trek. Vad ska man se? Gillar som sagt inte för gamla grejer.

Finns det någon annan bra serie? Gillar liksom "storslagna" serier med många karaktärer och så.


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

Har övervägt att se star trek, men det finns så jäääävla mycket star trek. Vad ska man se? Gillar som sagt inte för gamla grejer.

star trek the next generation är ju riktigt bra och anses väl vara den bästa serien av star trek. Sändes mellan 87 o 94 så är ju inte så gammalt heller[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

star trek the next generation är ju riktigt bra och anses väl vara den bästa serien av star trek. Sändes mellan 87 o 94 så är ju inte så gammalt heller[y]

87 är väldigt gammalt 😐 men okej då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firefly kanske? Den är rätt hyffsad iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

87 är väldigt gammalt 😐 men okej då

iom att du gillar star wars, som är från 70-talet, så trodde jag inte du skulle tycka det var speciellt gammalt[rolleyes] Är ju ingen serie men ändå liksom


   
SvaraCitera

Synd att du inte gillar gamla grejer :d

Stringburka:

87 är väldigt gammalt 😐 men okej då

De första avsnitten är fruktansvärt dåliga, men över lag är nog TNG den bästa Star Trek serien om man inte gillar Original Series.
Star Trek Voyager sitter också högt upp på min lista, men de 2 första säsongerna är skräp. Tycker dock att Voyager är har fler episka stunder än TNG + bättre skådespeleri. Den känns också mer inriktad på karaktärsutveckling än TNG som mest bara är badass.

Det folk tjötar om mest:
Caprica - om du ej har sett ännu. Älskar komplexiteten och är verkligen inte besviken, trots att Battlestar Galactica kan vara det bästa i spelfilmsväg jag någonsin sett.
Firefly - lite sci-fi western 😮
Serenity - uppföljare till Firefly, långfilm. Hemskt bra imho, bättre än serien.
Babylon 5 - Episkt trots att det utspelar sig på rymdstation.
Farscape - Den här är lite konstig. I början känns den som Xena + Hercules (syftar på tv-serierna) meets Muppets, in space, men den blir sjukt spännande efter några säsonger. Personligen råkar jag vara ett Jim Henson fan, särskilt pga sådant som The Dark Crystal, och den här serien är ett sådant verk.
Stargate - gillar inte, men många andra gör :s Har dock inte sett nya Stargate Universe, har hört mycket bra om den.

Det är inte mycket som är lika bra som BSG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Firefly - lite sci-fi western 😮

Har börjat glo på den nu. Kändes först lite skum och "random" med så fristående avsnitt, men nu har jag fastnat lite, mycket på grund av karaktärerna. Kaptenen påminner lite om en mindre överdriven bruce campbell på något sätt, han är lite lik i utseendet och har samma "kick-ass"-aura, och Inara Serra är bara en underbar karaktär.

Och en intressant detalj är att Kaylee har precis samma gulliga aura som Cali i BsG har, vilket är roligt då de har så lika namn och jobb dessutom.

Miceparade:

Stargate - gillar inte, men många andra gör :s

Gillar inte heller, har glott några avsnitt på TV men inte fastnat alls för det.

Miceparade:

Caprica - om du ej har sett ännu. Älskar komplexiteten och är verkligen inte besviken, trots att Battlestar Galactica kan vara det bästa i spelfilmsväg jag någonsin sett.

Har ej sätt, måste se.

Miceparade:

Babylon 5 - Episkt trots att det utspelar sig på rymdstation.

Har hört bra om det, men inte sett det. Blir nog nästa efter Firefly och Caprica.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargate SG-1 [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

star trek the next generation

Alltså, kommer man väl in i Star Trek-universumet så är man fast. Detta är det bästa tipset du kommer få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargate Sg-1/Atlantis/Universe, Firefly, Caprica, Farscape, Andromeda, Babylon 5.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Gillar inte heller, har glott några avsnitt på TV men inte fastnat alls för det.

För att man ska uppskatta Stargate måste man nog titta från början.
Tidigare hade jag bara sett några avsnitt på TV, och tyckte att det verkade superkasst. Men när jag väl gav det en chans och faktiskt kollade från början började jag tycka om det mer och mer. Tycker att du ska ge åtminstone SG-1 en chans!


   
SvaraCitera

Miceparade:

Farscape - Den här är lite konstig.

Är den här verkligen bra? Har hört från många att den är det.
Såg första avsnittet, kände såhär: [tard][tard][tard].


   
SvaraCitera

månbas alpha, fast det är gammalt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Är den här verkligen bra? Har hört från många att den är det.
Såg första avsnittet, kände såhär: .

Det blir bättre efter första säsongen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

rkade superkasst. Men när jag väl gav det en chans och faktiskt kollade från början började jag tycka om det mer och mer. Tycker att du ska ge åtminstone SG-1 en chans!

Får väl göra det.

Shit vad mycket det blir att se nu, om inte annat får jag upp mina nördpoäng. De har fallit rejält de senaste åren, sen jag blev mindre aktiv i scouterna och sen jag glömde den orciska jag kunde.


   
SvaraCitera