Aviseringar
Rensa alla

Vad för social-kulturella problem orsakar utrikesfödda personer som lever sina liv i Sverige?


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt. Men det påstås att det är många sådana problem som uppstår i och med den migration och invandringspolitik som förs. 


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är ett socialkulturellt problem?


   
SvaraCitera

Är de de utrikesfödda som skapar problemen eller är det inrikesfödda? 

Social-kulturella problem låter ju mer problematiskt än vad det i vissa fall kan vara. Med tanke på dagens globalisering så har större delen av världen i princip samma kultur. Teknik, mode och kulturkonsumtion är tämligen likartat i städer världen över.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Är de de utrikesfödda som skapar problemen eller är det inrikesfödda? 

Social-kulturella problem låter ju mer problematiskt än vad det i vissa fall kan vara. Med tanke på dagens globalisering så har större delen av världen i princip samma kultur. Teknik, mode och kulturkonsumtion är tämligen likartat i städer världen över.

Det där var nog bland det dummaste jag någonsin hört. Tycker du på allvar att New York, New Dehli, Tokyo och Stockholm har likartad kultur?

Nu får fan ni kommunister skärpa er. Jag förstår att det är en våt dröm för er att hela världen är ett enda kollektiv med samma värderingar och samma ideal, men verkligheten är som tur är en annan.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Det där var nog bland det dummaste jag någonsin hört. Tycker du på allvar att New York, New Dehli, Tokyo och Stockholm har likartad kultur?

Nu får fan ni kommunister skärpa er. Jag förstår att det är en våt dröm för er att hela världen är ett enda kollektiv med samma värderingar och samma ideal, men verkligheten är som tur är en annan.

Men jistanes, lugna ner dig. I New York, New Delhi, Tokyo och Stockholm använder man Facebook, går på affärslunch, bär Acne-kläder, använder sociala medier och jobbar på kontor. Om man hårdrar det vill säga. Och detta är ju inte en kommunistiskt våt dröm att hela världen har blivit en vandrande kapitalistisk schablonfigur. 

Det finns ju givetvis kulturella skillnader ute i världen. Men att det uppstår problem med stort P är ju inte det övervägande fallet. 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men jistanes, lugna ner dig. I New York, New Delhi, Tokyo och Stockholm använder man Facebook, går på affärslunch, bär Acne-kläder, använder sociala medier och jobbar på kontor. Om man hårdrar det vill säga. Och detta är ju inte en kommunistiskt våt dröm att hela världen har blivit en vandrande kapitalistisk schablonfigur. 

Det finns ju givetvis kulturella skillnader ute i världen. Men att det uppstår problem med stort P är ju inte det övervägande fallet. 

Resonerar man så där kan man ju säga att hela världen gillar att äta mat också. Tänk vad lika vi är!

Eller inte.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Resonerar man så där kan man ju säga att hela världen gillar att äta mat också. Tänk vad lika vi är!

Eller inte.

Sover


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Sover

Det är ju så korkat du resonerar.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Det är ju så korkat du resonerar.

Men vad har du att tillföra tråden? 

Vad är typiska social-kulturella problem i Sverige?


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men vad har du att tillföra tråden? 

Vad är typiska social-kulturella problem i Sverige?

Lika mycket som du, dvs ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Men vad har du att tillföra tråden? 

Vad är typiska social-kulturella problem i Sverige?

vad tillför du forumet?


   
SvaraCitera

Emmzizz:

vad tillför du forumet?

Allmänt pladder och ibland någon form utav givande kommentarer.

Kanske dags att hålla sig till ämnet, om ni vill kritisera mig så får ni ta det via PM. Där är tillgänglig en obehagligt stor del utav dygnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Allmänt pladder och ibland någon form utav givande kommentarer.

Kanske dags att hålla sig till ämnet, om ni vill kritisera mig så får ni ta det via PM. Där är tillgänglig en obehagligt stor del utav dygnet.

jag tittar hellre på färg som torkar än pmar dig.


   
SvaraCitera

Emmzizz:

jag tittar hellre på färg som torkar än pmar dig.

ce2.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

ce2.jpg

Hjärta


   
SvaraCitera