Aviseringar
Rensa alla

vad för välgörenhets organisationer rekommenderar ni?


Ämnesstartare

:):):):)hjjjjj


   
Citera
Ämnesstartare

Djurhjälpen
KKS
(ja, alla katthem)
UNICEF
We effect
Childhood

etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gav bort olivtvålen från we effect till flera stycken i julklapp och fick sedan höra från flera stycken att den var jättebra så shöp den allehopa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aids är 1 bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hizbollah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: UNICEF
We effect

Ok, utveckla varför du rekommenderar dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Ok, utveckla varför du rekommenderar dom?

Pga viktigt att värna om barn som har det sämre än vi i väst. Barn är vår framtid och måste värnas om för att de ska kunna växa upp och göra världen till en bättre plats. Den sistnämnda hjälper folk att själva hjälpa sig ur fattigdom, eller ja, ett drägligare liv iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAK
Läkare utan gränser
Amnesty

Alla välgörenhetsorganisationer vars syfte är att hjälpa barn drabbade av krig, fattigdom och/eller allmän brist på mat och vatten.

Hjärta


   
SvaraCitera

jag tycker inte man ska behöva hålla på med välgörenhet staten har ett bistånd och en välfärd som borde täcka upp och jag betalar gladeligen mer skatt för en sådan sak 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med ovanstående

men tills staten börjar sköta sitt jobb så ger jag för närvarande till: djurens rätt, wspa, greenpeace och wwf


   
SvaraCitera

Amnesty och rädda barnen tycker jag är bra. Ett stort jävla minus är ju att chefer i vissa välgörenhetsorganisationer cashar in ohyggligt höga löner, vilket är osmakligt. Och som ovanstående nämnt så är det konstigt att ens dessa organisationer ens finns, då staten borde göra sitt jobb för att kunna hjälpa de utsatta.


   
SvaraCitera

UNHCR hade jag skänkt pengar till iallafall. För väldigt lite pengar kan man faktiskt göra mycket.

http://sverigeforunhcr.se/stod-oss/gavoshop


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rädda Barnen pga de tar avstånd från SD


   
SvaraCitera