Aviseringar
Rensa alla

vad går gränsen mellan ragg/flört och att vara oskyldigt trevlig?


Ämnesstartare

tror jag har hört  120ggr att jag inte fattar ragg , men jaaa  jag fattar ej vad det är som är ragg när 1 random är  bara trevlig/hjälpsam och inte tyder på något annat.

var går gränsen tycker ni? 


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
jag vet inte..

snälla tänk noga innest inne vet du, det här är viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj du postade i min tråd du raggar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Görs det väl är det mer vissa skillnader i kroppsspråk och kommunikation. Sedan är det ju mer eller mindre så att alla killar som är trevliga mot någon av det andra könet raggar, för vad vore meningen annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
oj du postade i min tråd du raggar

haha ^__^ åhh, vad är skillnaden mellan flört och att vara trevlig rent allmänt? jag cet en kille igpr som sa att han älskade mig, det var såhär, en dam frågade först om vägen ditt man kunde köpa biljetter, sedan stannade en kille och frågade mig vart toalete  är som att jag vet allt, har total koll på läget, då sa jag att jag dessvärre inte vet det, då sa han att han älskade mig , jag ignorerade det, då frågade han igen vart toaletten låg, seda  så gick han iväg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Görs det väl är det mer vissa skillnader i kroppsspråk och kommunikation. Sedan är det ju mer eller mindre så att alla killar som är trevliga mot någon av det andra könet raggar, för vad vore meningen annars.

oftast är det ju andra killar som påpekar det där, att den där var väl knappast hjälpsam för att va trevlig hiba!! fattaru nt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

snälla tänk noga innest inne vet du, det här är viktigt

kukoxo:
oj du postade i min tråd du raggar

ok förlåt det var inte meningen :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: oftast är det ju andra killar som påpekar det där, att den där var väl knappast hjälpsam för att va trevlig hiba!! fattaru nt!!

Jag är ledsen ifall jag ger intryck av att nedvärdera ditt intellekt, men för tydlighetens skull så var det sista satiriskt menat. Folk tenderar ju reagera och resonera så, men jag när förstås inte den åsikten. Emellertid innebär ju detta att du kanske inte alltid missar något, utan att dina polare kan vara lätt sexistiska, för att inte säga heteronormativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag är ledsen ifall jag ger intryck av att nedvärdera ditt intellekt, men för tydlighetens skull så var det sista satiriskt menat. 

jag förstod det, menade att det är oftast killar som tror så om andra killar, och inte ngn stereotyp som tjejer har fått för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: jag förstod det, menade att det är oftast killar som tror så om andra killar, och inte ngn stereotyp som tjejer har fått för sig.

Okej. Litar vi på att de har rätt är det ju generellt det vanliga: Mycket ögonkontakt (eller frånvaro ifall vederbörande är blyg), personen lär le rätt mycket, göra sig lustig et cetera. Kroppskontakt om det finns utrymme för det (ofta med hyfsat klen ursäkt.) En del människor är ju bara charmiga i sig själva, så det kan vara svårt att skilja på det, men någon som flirtar eller raggar lär vara mer intresserad av att brodera ut, framhålla sig själv och förlänga mötet. Någon som bara är trevlig är förmodligen just detta, men också saklig, om det gäller att hjälpa till med något, till exempel.

Sedan behöver det ju inte finnas en helt skarp gräns. För någon kan trevlighet lika gärna vara flirtande och så vidare. Folk är olika och man får därför bedöma från fall till fall. Huvudregeln ligger väl i ifall man kan skönja en jargong i hur vederbörande för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Okej. Litar vi på att de har rätt är det ju generellt det vanliga: Mycket ögonkontakt (eller frånvaro ifall vederbörande är blyg), personen lär le rätt mycket, göra sig lustig et cetera. Kroppskontakt om det finns utrymme för det (ofta med hyfsat klen ursäkt.) En del människor är ju bara charmiga i sig själva, så det kan vara svårt att skilja på det, men någon som flirtar eller raggar lär vara mer intresserad av att brodera ut, framhålla sig själv och förlänga mötet. Någon som bara är trevlig är förmodligen just detta, men också saklig, om det gäller att hjälpa till med något, till exempel.

hm, jag tror det är det specifika kroppsspråket jag inte ser kanske, eller att min hjärna viftar bort o ba ehh personen är bara trevlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: hm, jag tror det är det specifika kroppsspråket jag inte ser kanske, eller att min hjärna viftar bort o ba ehh personen är bara trevlig

Skulle du säga att du har gott självförtroende/god självkänsla?


   
SvaraCitera
reben

fattar inte sånt alls


   
SvaraCitera

tror att jag lätt uppfattas som flirtig. är typ normalt trevlgi och SER personer jag "MINGLAR" med och killarna känner behov av att nämna och lägga stor betoning på sin SAMBO om de har nån. tar det beteendet som att de tror att jag vill ligga och försöker avvärja det med "jag är upptagen". 


   
SvaraCitera