Aviseringar
Rensa alla

Vad gick/ går ni för gymnasie?


Ska välja naturvetenskap 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag sket i det. Eller jag valde ett program pga blev tvingad att välja ngt, men sket i att lämna in uppgifter och sådant så effekten av det blev det samma, dvs lyckat.  


   
SvaraCitera

Hej jag gick industriprogrammet inriktning maskin. Där fick man lära sig svarva, fräsa. programmera CNC fräs. typ en fräs som följer dina inmatningar hur djupt den ska fräsa eller byta till en borr under programmet. Maskinen gör själva "jobbet " åt en. Svetsa med tigg , migg, pinne. Slutet av år 2 början på 3an fick man rita i 2d/3D CAD. Ett system där man kan rita själva biten man ska svarva/ fräsa. Lite plugg. Nu jobbar jag på telefonbank. Den linjen man väljer på gymnasiet behöver man inte sen jobba i sen. Jag ändrade på mig, fick andra intressen. Annars kan man alltid fara till Malta och jobba med support där under vinter halvåret om man kanske är skoltrött efter gymnasiet :D.   


   
SvaraCitera

Ska välja samhällskunskap med inriktning beteendevetenskap.


   
SvaraCitera

Ska förmodligen välja Samhällskunskap med inriktning Samhälle, om inte, Naturvetenskap.


   
SvaraCitera
Haien

CitronSaft: Samhällskunskap med inriktning Samhälle

Nähä.

Menade du Samhällsvetenskapsprogrammet?


   
SvaraCitera
reben

medieprogrammet, finns inte längre. fick göra många roliga saker.


   
SvaraCitera

Haien:
Menade du Samhällsvetenskapsprogrammet?

Öh... Guess so?


   
SvaraCitera

Natur med samhällsinriktning gick jag!


   
SvaraCitera

Går min sista semester på Samhällslinjen.


   
SvaraCitera

Sam Språk. 


   
SvaraCitera
Gifted

Gick Matematikgymnasiet i Danderyd. Det var toppen om man gillar matte.
Har en PhD i matematik nu...


   
SvaraCitera

sam-sam, gick massa ytliga och s.k "populära" och alldagliga människor där. programmet för alla som inte visste vad de ville göra. jag tyckte själv dock om många av de ämnen man läste men passade inte in bland människorna där.


   
SvaraCitera

Tog studenten från samhällsprogrammet med inriktning samhällsvetenskap i våras, är ganska nöjd med programmet på det stora hela men vissa ämnen hade man ju kanske helst sluppit...


   
SvaraCitera

Går första året på sam sam på engelska (Social Science)  


   
SvaraCitera