Aviseringar
Rensa alla

Vad gillar du för typ av film?


Ämnesstartare

Gillar själv mest musikaler och kostymdramer. Annars fantasy, enstaka komedier (sliskiga amerikanska har jag väldigt höga krav på), drama, en del action... Skräckfilm är en fobi. Så, fullt ös medvetslös! Hit me with you're best shot!


   
Citera
Ämnesstartare

Action, äventyr, thriller, kriminal, skräck, mystery, komedi..

Romantik kan vara bra ibland, men endast i samband med kriminal, action eller komedi. [smile]

Och komedi suger kuk ihop med skräck..

Edit: glömde Sci-fi! Tycker om sci-fi som utspelar sig på jorden i nutid eller snar framtid. Några exempel är följande:

Transformers, The Core, Inception & Iron Man.. [smile]


   
SvaraCitera

Skräckfilmer! Det enda jag kan se på[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Och komedi suger kuk ihop med skräck..

Förstår mig inte på folk som säger så om hela genrer. Bra och dåliga filmer finns liksom i alla genrer.


   
SvaraCitera

Fantasy, sci-fi, kostymfilmer, komedier och vissa thrillers och actionfilmer.

... Alltså, inte sån amerikansk action när bilarna flyger hit och dit och det måste ske en explosion var femte minut. Det är bara crap imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

kostymfilmer

Kan du ge exempel på några filmer du gillar? Känns som om jag har sett allt haha (även fast jag vet att jag inte har det egentligen) [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exploitation, slasher och 80-talskomedi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen speciell sort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Komedier med kärlek och sex inblandat [blush]


   
SvaraCitera

raisedfistsurvivor:

Kan du ge exempel på några filmer du gillar? Känns som om jag har sett allt haha (även fast jag vet att jag inte har det egentligen)

Åh, haha! Jag har väll mest bara tittat på de allra kändaste, men Moulin Rouge är en favorit, och Pride & prejudice, Becoming Jane, Wuthering Heights, Marie Antoinette... Ah. Finns ju massor, haha! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drama


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Åh, haha! Jag har väll mest bara tittat på de allra kändaste, men Moulin Rouge är en favorit, och Pride & prejudice, Becoming Jane, Wuthering Heights, Marie Antoinette... Ah. Finns ju massor, haha!

Åhhhh, Moulin Rouge är en utav mina favoritfilmer NÅGONSIN! Så underbar är den, och S&F från 05 med Keira Knightley ligger mig såå varmt om hjärtat. Becoming Jane har jag inte sett, och inte Wuthering Heights, har planerat att se den ganska snart! [love]


   
SvaraCitera

raisedfistsurvivor:

Åhhhh, Moulin Rouge är en utav mina favoritfilmer NÅGONSIN! Så underbar är den, och S&F från 05 med Keira Knightley ligger mig såå varmt om hjärtat. Becoming Jane har jag inte sett, och inte Wuthering Heights, har planerat att se den ganska snart!

Becoming Jane är BÄST! Se Wuthering Heights(2009), en tvådelad serie men den bästa tycker jag, och Jane Eyre(2006), också tvådelad serie. Har dock inte sett nyaste filmerna av någon av dem, men det där är mina favoritversioner [smile]

Atonement kom jag på nu, med Kiera Knightley och James McAvoy! Den är också skitbra! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Atonement

Den har jag på DVD (bara för att jag äääälskar Knightley haha) tyckter dock den är lite svår typ? Får kolla på den 10 gånger så älskar jag den nog sen! Du borde se The Edge of Love (2008) med Knightley, den var helt okej, men har bara sett den en gång! Och se för guds skull Jane Eyre från 2011, den har delad 1:a plats med Stolthet och Fördom faktiskt! Helt fantastisk, jag älskar den!


   
SvaraCitera

raisedfistsurvivor:

Den har jag på DVD (bara för att jag äääälskar Knightley haha) tyckter dock den är lite svår typ? Får kolla på den 10 gånger så älskar jag den nog sen! Du borde se The Edge of Love (2008) med Knightley, den var helt okej, men har bara sett den en gång! Och se för guds skull Jane Eyre från 2011, den har delad 1:a plats med Stolthet och Fördom faktiskt! Helt fantastisk, jag älskar den!

Haha ja, tyckte också Atonement va lite knas i början, men den blir bättre och bättre för varje gång jag ser den [smile]
Då har vi nått gemensamt! Älskar också henne! Ska se till och glo på båda dom där!


   
SvaraCitera