Aviseringar
Rensa alla

vad gjorde ni/ska ni göra efter studenten?


Ämnesstartare

Jag sommarjobbade som telefonsupport, flyttade till Linköping och pluggade till lärare i en vecka, ångrade mig och flyttade till Stockholm och skaffade ett jobb. [y]


   
SvaraCitera

honolulu:

Ja, jag har funderat på den. Men vad kan man jobba inom senare? Och finns det jobb inom det?

har du?[surprised][party]

lite allt möjligt, beror på inriktning

många jobbar som it-konsulter, vet att några har jobb på spotify, sne kan man jobba på tryckerier, eller typ marknadsföring och sådant[crazy]

jättebrett, beror på vilken inriktning du väljer!


   
SvaraCitera

öh
sommarjobbade först där jag har sommarjobbat sedan 2007.

sedan dess har jag gått arbets- och sysslolös om man inte räknar med de två veckor jag stod ut med att jobba heltid som telefonförsäljare [smile]


   
SvaraCitera

honolulu:

he he du har vell inte blive låst här på UM

Lulu, jag ska berätta en hemlighet.
Det kanske är jobbigt att höra sanningen, men såhär är det.

UM är inte allt här i livet.

[surprised]


   
SvaraCitera

Jag har ingen direkt aning. Jag hoppas på fast anställning för Bålsta Lokal-TV. Om inte det går vägen, får jag söka annat jobb.


   
SvaraCitera

Hade sommarjobb på ett café sen var det bibelskola (är ej kristen idag) och sen så har jag nu i två år studerat till fritidsledare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska flytta till storstad och läsa roliga saker på universitet.
Vill helst bara ha kul, alltså inte jobba men har hört att pengar är viktigt...
Men man förtjänar att ha kul efter alla år i skolan.


   
SvaraCitera

flyttade till schweiz och jobbar som au pair, det är asbra


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har du?[surprised][party]

lite allt möjligt, beror på inriktning

många jobbar som it-konsulter, vet att några har jobb på spotify, sne kan man jobba på tryckerier, eller typ marknadsföring och sådant[crazy]

jättebrett, beror på vilken inriktning du väljer!