Aviseringar
Rensa alla

vad gjorde ni/ska ni göra efter studenten?


Ämnesstartare

Jag sommarjobbade som telefonsupport, flyttade till Linköping och pluggade till lärare i en vecka, ångrade mig och flyttade till Stockholm och skaffade ett jobb. [y]


   
SvaraCitera

honolulu:

Ja, jag har funderat på den. Men vad kan man jobba inom senare? Och finns det jobb inom det?

har du?[surprised][party]

lite allt möjligt, beror på inriktning

många jobbar som it-konsulter, vet att några har jobb på spotify, sne kan man jobba på tryckerier, eller typ marknadsföring och sådant[crazy]

jättebrett, beror på vilken inriktning du väljer!


   
SvaraCitera

öh
sommarjobbade först där jag har sommarjobbat sedan 2007.

sedan dess har jag gått arbets- och sysslolös om man inte räknar med de två veckor jag stod ut med att jobba heltid som telefonförsäljare [smile]


   
SvaraCitera

honolulu:

he he du har vell inte blive låst här på UM

Lulu, jag ska berätta en hemlighet.
Det kanske är jobbigt att höra sanningen, men såhär är det.

UM är inte allt här i livet.

[surprised]


   
SvaraCitera

Jag har ingen direkt aning. Jag hoppas på fast anställning för Bålsta Lokal-TV. Om inte det går vägen, får jag söka annat jobb.


   
SvaraCitera

Hade sommarjobb på ett café sen var det bibelskola (är ej kristen idag) och sen så har jag nu i två år studerat till fritidsledare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska flytta till storstad och läsa roliga saker på universitet.
Vill helst bara ha kul, alltså inte jobba men har hört att pengar är viktigt...
Men man förtjänar att ha kul efter alla år i skolan.


   
SvaraCitera

flyttade till schweiz och jobbar som au pair, det är asbra


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har du?[surprised][party]

lite allt möjligt, beror på inriktning

många jobbar som it-konsulter, vet att några har jobb på spotify, sne kan man jobba på tryckerier, eller typ marknadsföring och sådant[crazy]

jättebrett, beror på vilken inriktning du väljer!

humhum, jo.. civing är ju rätt brett. jag är bara så osäkkkerrrkrkrkr pga... vet inte pga varför :<

antrax:

Lulu, jag ska berätta en hemlighet.
Det kanske är jobbigt att höra sanningen, men såhär är det.

UM är inte allt här i livet.

[surprised]

[bigsmile] skojade ba ju [blush][sad]


   
SvaraCitera

honolulu:

jag är bara så osäkkkerrrkrkrkr pga... vet inte pga varför :<

pga kanske du inte är säker på att d är d du vill?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

pga kanske du inte är säker på att d är d du vill?

ja typ.. vill t.ex. inte flytta tbx hem igen heller, är omöjligt att fixa bostad i sthlm (och lite onödigt om man har bostad i sthlm) men det tar typ 1h för mig att åka till skolan från mina föräldrar. det är ju en praktisk sak som är w/e om jag hade VELAT bli det, jag är ju osäker för kommer lessna så jävla HÅRT på all äcklig teknik/matte/fysik/osv :< och sen kan jag inte heller föreställa mig hur framtida jobbet kommer se ut och det kommer göra att jag får svårare att motivera mig själv.


   
SvaraCitera

honolulu:

ja typ.. vill t.ex. inte flytta tbx hem igen heller, är omöjligt att fixa bostad i sthlm (och lite onödigt om man har bostad i sthlm) men det tar typ 1h för mig att åka till skolan från mina föräldrar.

har du poäng i sssb? att pendla 1 h är sjukt jobbigt så tycker dte är försvarbart att flytta in i t ex korridor på lappis

honolulu:

det är ju en praktisk sak som är w/e om jag hade VELAT bli det, jag är ju osäker för kommer lessna så jävla HÅRT på all äcklig teknik/matte/fysik/osv :<

1:an är mkt matte/fysik[sad] blir dock bättre sen vad jag förstått!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har du poäng i sssb? att pendla 1 h är sjukt jobbigt så tycker dte är försvarbart att flytta in i t ex korridor på lappis

Jag gjorde det i en termin för jag pluggade på SU, man vande sig (pga har vanligtvis 40 min in till stan) men sen fick man ont i ryggen och man blev trött, kan tänka mig att det blir värre om man har långa dagar o så.

Jag har poäng men relativt få och det har stannat upp nu pga är inte medlem i någon kår... Så måste antagligen hyra i 2a hand och det blir krångel att behöva flytta typ varje termin/år. Men ah..

Blivande_japan:

1:an är mkt matte/fysik[sad] blir dock bättre sen vad jag förstått!

Det är antagligen skitsvårt också, blä [sad] jag har kollat lite men fattar inte ens vad kurserna man läser de andra åren är, lixom. Och deras beskrivningar säger mig ingenting...


   
SvaraCitera

honolulu:

Jag gjorde det i en termin för jag pluggade på SU, man vande sig (pga har vanligtvis 40 min in till stan) men sen fick man ont i ryggen och man blev trött, kan tänka mig att det blir värre om man har långa dagar o så.

var ej nice de månader jag bodde i haninge[sad] har iofs hört att den pendeltågsträckan är den som fungerar sämst.

honolulu:

Jag har poäng men relativt få och det har stannat upp nu pga är inte medlem i någon kår... Så måste antagligen hyra i 2a hand och det blir krångel att behöva flytta typ varje termin/år. Men ah..

aha. fick mitt boende när jag hade 520, men var i typ mitten av en termin också

honolulu:

Det är antagligen skitsvårt också, blä [sad] jag har kollat lite men fattar inte ens vad kurserna man läser de andra åren är, lixom. Och deras beskrivningar säger mig ingenting...

rätt så[sad] el, mattekurserna är, de andra är lugnare
(man läser 2 mattekurser)


   
SvaraCitera

Först drack jag så mycket alkohol att jag glömde allt jag lärt mig. Sen började jag på en civilingenjörsutbildning


   
SvaraCitera