Aviseringar
Rensa alla

Vad gör dig glad?


Ämnesstartare

Människor brukar ha saker de uppskattar i livet. Det kan vara små såväl som större saker, allt från vänskap och kramar till ljudet av en spinnande bilmotor varma sommareftermiddagar. Vad gör just dig glad? Vad uppskattar du i livet? 


   
Citera
mynona

Om jag komprimerar enskilda saker och filtrerar dem för att frilägga själva kärnan i uppskattningen så handlar det nog ofta om distraktion, förmågan att få mig att för ett ögonblick leva i nuet och glömma det förflutna och framtiden


   
SvaraCitera
mynona

Men det kanske också är intressant att identifiera enskilda faktorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beröring, meningsfulla ord, subtiliteter, naturen, sammanträffanden och människors universella enkelhet och ärlighet. det brukar räcka gott och väl för mig de flesta dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De tönterier som jag först kan ta som en komplimang. Men efteråt överanalyserar jag det och vänder det till det motsatta, så då förblir jag inte glad, hehe. (dåligt exempel)

Annars blir jag väl glad när folk uppmuntrar mig till att bygga vidare på idéer - idéer jag befarat att andra skulle finna löjlig.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mat.


   
SvaraCitera

När jag tror att allt har en mening och alla människor är en och samma.. och det är jesus.. och jag är bäst på allt jag vill vara bra på.. och sådär...


   
SvaraCitera

Mat Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppskattad närvaro, betydelsefulla roller, närhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musik är nog det som oftast får mig på gott humör, både att spela och lyssna på. Hitta på bra lösningar på programmeringsproblem är också väldigt tillfredställande.


   
SvaraCitera

När man hittar en hundring i plånboken man inte visste man hade,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nattlig övertrötthet då ingenting är tungt och allt är roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när mina katter njuter i solen, vissa människor, mat,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag ser i hans ögon att han älskar mig


   
SvaraCitera