Aviseringar
Rensa alla

Vad gör du när..


riode:

Men nej vad taskigt mot henne..

aw minns när ja tänkte så


   
SvaraCitera

riode:

Men nej vad taskigt mot henne.. Få hela sitt lov förstört av mig [n]

Fast det får hon inte då lovet är över [cute]

riode:

Nej kanske inte.. Men jag hoppas det här kan lösa sig utan soc, vill inte hålla på med dem igen, de är för jobbiga och liksom sätter sig i livet. Vill inte ha med mig något från allt det här sedan när jag börjar om [n]

Förstår hur du tänker men något måste göras för att ditt och din mammas liv ska bli bra nu. Utan hjälp är ni fast i hamsterhjulet som ni snurrar omkring i och kommer inte att ta er ur det.

riode:

Men det känns som om jag har "lekt" vuxen nu så länge att jag inte vet hur annars jag ska vara

Som jag när jag var runt din ålder och yngre/äldre.
Det är bra på vissa sätt, dåligt på andra.
Men ärligt talat, du ska inte behöva vara vuxen när du bara är 14 år gammal.


   
SvaraCitera

riode:

Men du vet att det är så fel så fel så fel att tänka så, för stackars mamma behöver dig och hon älskar dig

Sluta det är inte alls fel. Du är 14 år och din mamma är just DIN MAMMA. Hon verkar inte kunna bete sig som det, så jag tycker också så som Knarko att soc förmodligen vore bäst.

riode:

Kan någon bara komma och säga "Det kommer bli bra, jag lovar! Du kommer lyckas, du kommer bli något mer än bara Ingenting, du kommer aldrig behöva känna dig dålig när du gör så mycket bra!" och verkligen kunna hålla det löftet?!

Det kommer du. Jag kan inte lova det, men det kan bli bra. Men du behöver få hjälp med den här situationen för oavsett hur vuxet du verkar bete dig är du bara 14 år och SKA inte behöva hantera det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Förstår hur du tänker men något måste göras för att ditt och din mammas liv ska bli bra nu. Utan hjälp är ni fast i hamsterhjulet som ni snurrar omkring i och kommer inte att ta er ur det.

Vågar inte tänka så långsiktigt! Jag vet ju inte vad som kommer hända sen[sad]
Vill bara ta mig igenom saker en dag i taget i ca. 1460 dagar (4år) [sad]

Knarko:

Som jag när jag var runt din ålder och yngre/äldre.
Det är bra på vissa sätt, dåligt på andra.
Men ärligt talat, du ska inte behöva vara vuxen när du bara är 14 år gammal.

Om inte jag är den vuxna i huset, vem ska då vara det?
Om inte jag sätter egna gränser, tänker på mitt eget bästa, vem gör det då?
Saker skulle vara kaos om jag hade varit korkad.
Dold text: Skulle förmodligen supit ihjäl mig den där gången för 3år sen..


   
SvaraCitera

riode:

Om inte jag är den vuxna i huset, vem ska då vara det?

Den som borde vara det, din mamma i detta fallet (om hon får hjälp)

riode:

Om inte jag sätter egna gränser, tänker på mitt eget bästa, vem gör det då?

Du kan sätta gränserna och tänka på ditt bästa själv, men sen ska din mamma också göra detta (om hon får hjälp så hon klarar det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okey. Okey okey okey. Nu ska det pratas med mor här. Vi får se hur det går. Om det ens går att ändra på en människa som är så skadad.


   
SvaraCitera

riode:

Om det ens går att ändra på en människa som är så skadad.

Ibland krävs det experter som hjälper en skadad människa. Folk som vet vad de pysslar med och vet hur de ska handskas med folk i vissa situationer.
Du ska inte känna ansvar för att ändra/reparera/hjälpa din mamma på det sättet. Det finns hjälp att få, sök hjälpen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ibland krävs det experter som hjälper en skadad människa. Folk som vet vad de pysslar med och vet hur de ska handskas med folk i vissa situationer.
Du ska inte känna ansvar för att ändra/reparera/hjälpa din mamma på det sättet. Det finns hjälp att få, sök hjälpen.

Men hon blir så himla arg när jag blandar in random folk i våra "business". Hon förstår inte att jag har en anledning att vilja prata med någon som lyssnar på mig.
De flesta kvinnorna kan föda ett barn,
med det betyder inte att de kan vara en mamma för det.
(Jag tror hon hör till dom där -------^)
Och det kan man liksom inte lära sig, det är ju bara något man är när man är mogen för det?

Hon var helt enkelt för ung för att skaffa mig, att bli mamma är inget man kan plugga till direkt heller. Och om jag kunde göra så att hon och min pappa aldrig hade träffats, hade jag lugnt gjort det utan att tveka en enda sekund.


   
SvaraCitera

riode:

Men hon blir så himla arg när jag blandar in random folk i våra "business". Hon förstår inte att jag har en anledning att vilja prata med någon som lyssnar på mig.

Min mamma blev rasande arg när jag berättade vad som hänt, men problemet vi hade då löste sig åtminstone. Ibland tar det flera år, ibland går det snabbt, men det kommer att lösa sig.

riode:

att bli mamma är inget man kan plugga till direkt heller

Att bli förälder överhuvudtaget är inget man kan plugga sig till. Även om man inte är redo när man får veta att man är gravid (eller ska bli pappa) så kan man ändå bli ej mycket bra förälder sen när barnet kommer.
Sen finns det, tyvärr, vissa som inte klarar av det.


   
SvaraCitera

riode:

min skolkurator är helt pantad i huvudet

på vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

min skolkurator är helt pantad i huvudet

Min pararell klass har pratat med henne i grupp (efter ett stort bråk bland tjejerna) och mina bästa vänner sa att hon aldrig lät någon prata, försökte med nån jäkla moder jord grej typ; "Gå ut och krama träden så kommer ni bli harmoniska mot varandra! Buddah sa.. (blablabla)"
Så dom fick inte reda ut någonting och fortsatte alltså bråka i ett halvår..

Sedan har hon sagt till mig när jag försökt förklara hur jag har det utanför skolan; "Är du säker på att det verkligen är så du känner? Titta djupt inom dig, det kanske finns nått annat som hindrar kärleken mellan dig och din mamma att flöda där..?"
Jag: WTF.. [tard] *backa långsamt ut ur rummet och aldrig gå dit igen*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ööh.. Det är väl aldrig bra om man får ett brev från kronofogden? "/
Shit, I'm fucked -.-'


   
SvaraCitera