Aviseringar
Rensa alla

Vad gör du om ditt block/parti samarbetar med SD efter valet 2018?


Ämnesstartare

Ni som inte röstar på Sverigedemokraterna vad skulle ni göra ifall erat block rödgröna eller Alliansen gjorde sig beroende av SD? Skulle ni byta block till valet efter eller vara ilsken men fortfarande rösta på dom?

Förklara gärna vilket parti du röstar på och vilket du skulle gå över till då istället.


   
Citera

om man gör det rätta och inte röstar då?


   
SvaraCitera
mynona

Jag röstar vänster delvis för att välfärden är den konstant viktigaste politiska grundfrågan för mig, och dels för att jag ser vänstern som ett skydd för individens personliga frihet genom sin tolerans i sexuella frågor mm. Det är inte realistiskt att mitt val någonsin skulle stödja sig på sd. Om de teoretiskt gjorde det, skulle de i så fall låta sd rösta med dem i välfärdsfrågor där de har samma åsikt (sd påstår i varje fall det, även om jag inte ser sd som välfärdsvänner) omedan de stödde sig på andra partier i andra frågor och därmed undvek att ge sd inflytande på alla vis som kunde skada, och jag skulle då ha förtroende för att de skulle klara balansgången, men utsikten att det skulle bli så är så liten att den inte finns. De enda partier som skulle stöda sig på sd är de borgerliga och de får inte min röst oavsett då de är emot välfärden. Jag skulle välja bland de olika vänsterpartierna oavsett sd, annars skulle jag inte rösta alls. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det beror på vad de skulle komma överens om


   
SvaraCitera

Som borgerlig sympatisör skulle jag jubla och tycka att äntligen så ställer dem sig upp från sandlådan och tittar upp på verkligheten som den är Alliansen behöver stå upp för sina väljare och just nu sviker de dem till det yttersta.


   
SvaraCitera

Sverigedemokraterna står för samma fascism som resten av personerna i riksdagen. Skulle hellre dö än att rösta på dem. De "borgliga" kommer att samarbeta med SD.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Sverigedemokraterna står för samma fascism som resten av personerna i riksdagen. Skulle hellre dö än att rösta på dem. De "borgliga" kommer att samarbeta med SD.

Vilken fascism exakt?


   
SvaraCitera

inte en chans... Då skall SD änna vända sig helt åt "rätt" håll.. Då applåderar vi!!!Party


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

mer realistiskt sett så kanske jag utropar självständighet, eller flyttar till ett mer sympatiskt land. ska börja spåna på vilket det kan tänkas vara.


   
SvaraCitera

player one:

så jävla bäst låt


   
SvaraCitera

player one: eller flyttar till ett mer sympatiskt land.

Som vadå?


   
SvaraCitera

player one: flyttar till ett mer sympatiskt land

chile?


   
SvaraCitera

fortsätter leva. världen går inte under för att något block samarbetar med något idiotparti


   
SvaraCitera