Aviseringar
Rensa alla

Vad gör en (mat)affär dålig?


Ämnesstartare

Utforskade coop i Hallonbergen idag, de hade ej ngn köttfärs, lackade sönder.

Kom på att en mataffär som inte konstant har köttfärs är en jävligt kissdålig affär.

vad har du för ramar vad gäller bra/dåliga mataffärer?


   
Citera
Åtta

De ska ha allt. Det gör mig inte så mycket om det endast finns en eller två sorters mjölk att välja på, men om jag t.ex. ska ha jäst så blir jag asförbannad om det inte finns.


   
SvaraCitera

har aldrig funderat över det då jag är van vid en affär som alla stadsbor skulle se som dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

De ska ha allt. Det gör mig inte så mycket om det endast finns en eller två sorters mjölk att välja på, men om jag t.ex. ska ha jäst så blir jag asförbannad om det inte finns.

iofs, fast kan ändå bli lack ibland om affärer inte har just det märket jag vill köpa av en viss produkt, men själva "basgrejen" el vad man ska säga, är ju att allt man normalt behöver åtminstone finns


   
SvaraCitera

Har aldrig haft tillgång till en bra mataffär så jag är nog så nöjd bara det finns någon.


   
SvaraCitera

mataffärer i största allmänhet suger dynga då de i 14 fal av 10 har en planlösning som är under all kritik.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad har du för ramar vad gäller bra/dåliga mataffärer?

Ica är dålig för att dom ställer allt gammalt längst fram och då menar jag typ 5dagar gammalt. Men dom är bra för att dom är billiga och man kan faktiskt kolla datum[cool]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad har du för ramar vad gäller bra/dåliga mataffärer?

Att det finns de som man behöver just då.
Basen för att laga det jag behöver är också ett viktigt. Sen så även hur det är med datum och sådant på mjölk, hur frukten ser ut(om det ser fräscht ut). Ett tips är att inte köpa frukt och grönsaker på söndagar. De större butikerna har färskvaruleveranser 6dagar i veckan. Måndag - lördag.

Ju större butik desto bättre sortiment, desto bättre anser jag det är.


   
SvaraCitera

du handlar där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Ica är dålig för att dom ställer allt gammalt längst fram och då menar jag typ 5dagar gammalt. Men dom är bra för att dom är billiga och man kan faktiskt kolla datum

så gör man ju hos alla!? klart de vill få sålt det som är äldst först[shake]
går ju alltid att rota bakom

har dock aldrig upplevt att jag köpt gammal mat på ica, men sånt beror ju mer på vilken affär man handlar hos än hos vilken kedja

kosjka:

du handlar där.

?


   
SvaraCitera

Dåliga datum, höga priser och skralt sortiment.


   
SvaraCitera
sincan

Om de inte har Blair's såser, Ben and Jerrys och skaldjur är affären pissdålig imo.


   
SvaraCitera

ingen loka/ramlösa men ist fullsmockat med importerade läsksorter som är fullsmockade med onödigt mycket socker och som dessutom inte släcker törsten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Ben and Jerrys

detta var en annan sak som också störde mig när jag handlade[blush]


   
SvaraCitera
sincan

Blivande_japan:

detta var en annan sak som också störde mig när jag handlade[blush]

Ja, fyfan.
Sen borde alla affärer minst vara öppna 08.00-22.00


   
SvaraCitera